ترکمنستان همیشه می‌تواند بر دوستی با جمهوری اسلامی ایران تکیه کند

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه ملت‌های ایران و ترکمنستان در کنار همسایگی، خویشاوند هستند، گفت: ترکمنستان همیشه می‌تواند بر دوستی بلندمدت و صمیمانه با جمهوری اسلامی ایران تکیه کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه در پاسخ به تماس تلفنی «قربانقلی بردی محمداف» رئیس شورای ملی ترکمنستان با وی ضمن تبریک برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و همچنین تبریک ایام نوروز بر توسعه روابط با کشورهای آسیای مرکزی به ویژه ترکمنستان تاکید کرد.

وی با اشاره بر گسترش روابط تهران - عشق‌آباد در دوره ریاست جمهوری «قربانقلی بردی محمداف»، اظهار کرد: همیشه اراده جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های انرژی، سیاسی و امنیتی بوده که نقش آفرینی شما در رسیدن به این اهداف قابل تقدیر است.

رئیس جمهور با اشاره به سفر خود به ترکمنستان و دیدار با رئیس جمهور این کشور، گفت: همیشه می‌توانید بر دوستی بلندمدت و صمیمانه با جمهوری اسلامی ایران تکیه کنید.

«قربانقلی بردی محمداف» رئیس شورای ملی ترکمنستان نیز در این تماس تلفنی از اقدامات آیت‌الله رئیسی برای توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور تشکر کرد.

«سردار بردی محمداف» رئیس جمهور جدید ترکمنستان نیز در اولین تماس تلفنی با آیت الله رئیسی پس از مشخص شدن نتایج انتخابات این کشور، ضمن تشکر از پیام تبریک رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌های همه جانبه دو کشور، گفت: آمادگی کامل برای توسعه روابط میان تهران – عشق‌آباد در همه زمینه‌های دو جانبه، چند جانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی را اعلام می‌کنم.

آیت‌الله رئیسی نیز در پاسخ به این تماس تلفنی، گفت: ملت‌های ایران و ترکمنستان در کنار همسایگی خویشاوند هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت کریدور شمال – جنوب، تاکید کرد: امیدواریم در دوره جدید ریاست جمهوری در ترکمنستان شاهد همکاری و فعال شدن بیش از پیش ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور باشیم.

کد خبر 562073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.