۱۳ نفر پیش از آغاز چهارشنبه‌سوری مصدوم شدند

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان از بستری ۱۳ بیمار تا ساعت ۲۰ شب چهارشنبه سوری در اصفهان خبر داد و گفت: از این تعداد ۹ نفر سرپایی درمان و چهار نفر بستری شدند.

فریدون عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تا ساعت ۲۰ شب چهارشنبه سوری ۱۳ بیمار در مرکز سوانح سوختگی اصفهان پذیرش شده‌اند که همگی مرد بوده‌اند.

وی با اشاره به درمان سرپایی ۹ نفر از مصدومان، ادامه داد: تا این لحظه، چهار نفر نیز بستری شده‌اند، سن حادثه دیدگان نیز بین ۱۵ تا حدود ۱۸ سال است که اکثراً جوان هستند و فقط یک بیمار ۲۹ ساله در میان آنان وجود دارد.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان ناحیه صورت را جزو شاخص‌ترین قسمت‌های حادثه دیده در میان بیماران دانست و گفت: در بین بیماران، آسیب به چشم و دست نیز وجود داشته است، البته امسال بحث سوختگی به تنهایی نیست بلکه اکثر مصدومان از مواد محترقه انفجاری استفاده کرده‌اند که در ساخت و تولید آنها هیچ‌یک از استانداردها رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد مصدومان مربوط به شهرستان اصفهان بوده است، خاطرنشان کرد: بقیه مصدومان از شهرستان‌های شاهین‌شهر، چادگان، میمه، اردستان و فلاورجان به اصفهان فرستاده شده‌اند همچنین سوختگی دو نفر از بستری شدگان ۲۵ درصد و یک مورد نیز ۱۵ درصد بوده است.

عابدینی درباره احتمال افزایش حادثه دیدگان نیز گفت: به طور حتم در ساعت‌های پایانی شب با افزایش مراجعان رو به رو خواهیم شد، چون سال گذشته حدود ۵۱ مراجعه کننده داشتیم که سه نفر آنها بستری شدند همچنین بیشتر بیماران در ساعت ۹ تا نیمه شب مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز مراجعات بیماران مربوط به حوادث چهارشنبه سوری از ۱۹ اسفندماه، افزود: در روزهای ۲۲ و ۲۳ اسفندماه نیز به ترتیب سه حادثه دیده و دو بیمار به مرکز درمانی سوانح سوختگی مراجعه کردند و بقیه موارد نیز مربوط به امروز بوده است.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) به والدین توصیه کرد در این شب مراقب فرزندان خود باشند و گفت: برخی از این آسیب‌ها حتی با بهترین اقدامات درمانی نیز قابل جبران نیست و اثر آن تا آخر عمر برای فرد باقی می‌ماند.

وی درباره آمادگی بیمارستان برای پذیرش حادثه‌دیدگان حوادث چهارشنبه سوری خاطرنشان کرد: بیمارستان سوانح سوختگی همراه با مراکز درمانی فیض و امین در حالت آماده‌باش کامل است، اگر مورد چشم پزشکی و نیازمند به عمل جراحی باشد، در بیمارستان فیض انجام می‌شود، آسیب‌های ناحیه شکم به بیمارستان‌های کاشانی، الزهرا (س) یا امین فرستاده می‌شود و مواردی که در ارتباط با انفجار دست و سوختگی باشد در بیمارستان امام موسی کاظم (ع) بستری می‌شود.

عابدینی نخستین اقدام در هنگام سوختگی را خارج شدن از محیط دانست و گفت: در گام بعدی باید لباس بیمار را از بدن او خارج کرده و او را روی زمین خواباند، بدن مصدوم را با پارچه تمیز خشک کرده و اگر زیورآلاتی در عضو آسیب دیده وجود دارد، خارج کنیم، همچنین اگر سوختگی شدید نباشد می‌توان محل را با آب سرد به مدت ۱۰ دقیقه شست‌وشو داد اما به هیچ وجه از موادی مثل ماست یا خمیردندان استفاده نشود.

کد خبر 562056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.