فروردین ۱۴۰۱ با جشنواره "هفت هزار پا" در کوه صفه

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به جشنواره "هفت هزار پا"، گفت: این جشنواره خانواده‌محور بر اساس ارتفاع کوه صفه که هفت هزار پا است، نامگذاری شده است و شامل برنامه‌های سرگرمی و ورزشی خواهد بود.

احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: منطقه پنج شهرداری اصفهان به جهت پارک کوهستانی صفه و پل‌های تاریخی سی‌وسه‌پل و مارنان و بوستان‌های ملت و سعدی و همچنین محله جلفا که به دلیل کلیساها و گذرهای قدیمی اقامتگاه‌ها و خانه‌های سنتی محل تردد گردشگران زیادی در ایام نوروز است؛ لذا تلاش می‌کنیم با تخصیص خدمات مطلوب به گردشگران نوروزی، رضایت گردشگران داخلی و خارجی را جلب کنیم.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری برای استقبال از بهار، خاطرنشان می‌کند: برخی از اقدامات شامل پاکسازی، نصب المان، رنگ‌کاری و گل‌کاری، ساماندهی تأسیسات و تجهیزات طبق سنوات گذشته انجام می‌شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان افزود: به منظور ارائه خدمات بهتر و آماده‌سازی ایام نوروز، جلسات هماهنگی و تقسیم وظایف با همه ارکان مجموعه ستاد نوروزی منطقه برگزار شده است.

وی ادامه داد: نظافت و پاکسازی ویژه باغچه‌های سطح منطقه و امحا برچسب‌های تبلیغاتی، پاکسازی زمین‌های بایر، جوی‌های آب، معابر فرعی و مادی‌ها بر اساس برنامه محله محور ساماندهی شده است.

رضایی اضافه کرد: به‌منظور زیباتر شدن خیابان‌ها، شست‌وشوی جداول، المان‌ها، تابلوهای راهنمایی و ترافیکی و رنگ‌آمیزی نرده‌ها، رنگ‌آمیزی جداول معابر اصلی و فرعی که امسال با چهار طیف رنگی، رنگ‌آمیزی شده است، نرده‌های خیابان‌ها و معابر منطقه تمیز و آراسته شده است.

وی تاکید کرد: از پانزدهم تا بیست‌وهفتم اسفندماه برای اولین بار در این منطقه اکیپ‌های جداگانه‌ای ضایعات و اثاثیه کهنه شهروندان و نخاله‌های جزئی ساختمان‌های در حال ساخت را در محلات جمع‌آوری می‌کنند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه گل‌کاری معابر و باغچه‌های گل المان‌های نوروزی گلدان‌ها میادین سطح منطقه و میدان شورا گل‌کاری پارک کوهستانی صفه-میدان جلفا و بوستان‌های سطح منطقه در حال اجرا است و هرس درختان نیز در یک ماه اخیر انجام شده است، گفت: کاشت درخت در خیابان توحید و بلوار کشاورز انجام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های زیباسازی در روزهای اخیر آغاز شده است، ادامه داد: اجرای سه نقاشی دیواری در سطح منطقه توسط هنرمندان اصفهانی با عنوان "نیمه پنهان اصفهان" در حال اجرا و اجرای سه سفره هفت‌سین در سپاهان‌شهر، صفه و میدان شورا و نصب هفت المان برای نوروز آماده می‌شود.

رضایی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد خدمات سفر، برای ایام نوروز برای اسکان مسافران در شرایط خاص و بحرانی از ظرفیت ورزشگاه‌ها استفاده می‌شود، تصریح کرد: به این منظور دو ورزشگاه در منطقه پنج در ناحیه سپاهان‌شهر تجهیز و در مسیر خدمات‌رسانی قرار می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه مسافران، گردشگران و شهروندان اصفهانی در ایام نوروز به برنامه‌های تفریحی، گردشگری و فرهنگی نیاز دارند، مقرر شد برنامه‌های این منطقه در پارک کوهستانی صفه تجمیع شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به جشنواره "هفت هزار پا" اظهار کرد: این جشنواره خانواده‌محور بر اساس ارتفاع کوه صفه که هفت هزار پا است، نامگذاری شده است و شامل برنامه‌های سرگرمی و ورزشی خواهد بود و از چهارم تا دهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ هر روز از ساعت ۱۵ تا ۱۹ برگزار می‌شود.

کد خبر 562046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.