شناسایی موانع شهری با کمک شهروندان آمستردامی

شهرداری آمستردام از شهروندان خود خواسته است تا در نقشه‌برداری از "قابلیت دسترسی شهر" برای افرادی با مشکلات حرکتی همکاری کنند و نقاط دارای مانع شهر را اعلام نمایند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آمستردام اعلام کرد که در حال سنجش "قابلیت دسترسی شهر" برای افراد ناتوان با استفاده از کلان‌داده‌ها و هوش مصنوعی است؛ مسئولان تصمیم گرفته‌اند که یک آزمایش آنلاین در این شهر اجرا کنند که به هر کاربر اجازه می‌دهد تمام شهر را کاوش کند و مکان‌هایی را گزارش دهد که برای کاربران دارای معلولیت جسمی مناسب‌سازی نشده است.

به عنوان بخشی از این پروژه با نام "پیاده‌رو"، کاربران آنلاین می‌توانند یک قدم زدن مجازی را در اطراف آمستردام را تجربه کنند و مسائل مربوط به مناسب‌سازی معابر شهری را گزارش کنند. این موارد می‌تواند شامل اعلام خراب بودن سطوح شیب‌دار برای معلولان، دستورالعمل‌های مخدوش شده مخصوص افراد ناتوان، وجود موانع در مسیر و مشکلات سطوح در پیاده‌روها باشد.

آمستردام این سرویس را با یک پلتفرم آنلاین ویژه که توسط محققان دانشگاه مریلند توسعه یافته است، یکپارچه کرده است که از تصاویر خیابانی گوگل استفاده می‌کند. با کلیک بر گزینه "شروع کاوش"، به طور خودکار یک مأموریت برای جست‌وجو در طول خاصی از یک جاده در یک محله خاص تعیین می‌شود.

شناسایی موانع شهری با کمک شهروندان آمستردامی

در حالت ایده آل، کل شهر باید قبل از پایان آزمایش با اطلاعات کاربران نقشه برداری شود. این کار به مقامات شهری کمک می‌کند تا درک بهتری از آنچه باید انجام شود، از اصلاح گرفته تا تعمیر اساسی، داشته باشند.

داده‌های ترکیبی که از کاربران دریافت می‌شود، برای بهبود برنامه‌ریزی شهری، ساخت ابزارهای نقشه برداری مخصوص قابلیت دسترسی و آموزش الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای یافتن خودکار مسائل مرتبط با مناسب‌سازی استفاده خواهد شد. اطلاعات مربوط به قابلیت دسترسی شهر در تابستان بر نقشه‌ها نشان داده می‌شود و برای اقدامات بیشتر در خدمت سیاست گذاران قرار خواهد گرفت.

آمستردام اولین شهر اروپایی است که دسترسی معلولان به معابر شهری را با استفاده از هوش مصنوعی اندازه‌گیری می‌کند. تاکنون بیش از ۱۳۰۰ مشکل گزارش شده است و به همین علت، اقدامات نوسازی و بهسازی بسیاری برای انجام وجود دارد.

کد خبر 562001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.