تندباد لحظه‌ای و گردوخاک محلی پدیده غالب شرق اصفهان/پیش‌بینی کاهش دید و اختلال تردد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ادامه ناپایداری‌های جوی تا سه روز آینده بر روی استان خبر داد و گفت: در مناطق شرقی، گاهی تندباد لحظه‌ای و گردوخاک محلی منجر به کاهش دید و اختلال در تردد می‌شود، در روزهای پایانی هفته نیز افت محسوس دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی انتظار می‌رود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار تا سه روز آینده بر روی استان است و آسمان قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید خواهد بود.

وی با اشاره به پیش‌بینی بارش برف و باران در غرب و جنوب استان، افزود: در دیگر مناطق نیز بارش‌های پراکنده و در مناطق مستعد احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه در مناطق شرقی، گاهی تندباد لحظه‌ای و گردوخاک محلی منجر به کاهش دید و اختلال در تردد می‌شود، گفت: در روزهای پایانی هفته نیز افت محسوس دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی انتظار می‌رود.

وی از افزایش دو تا چهار درجه‌ای بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان خبر داد و خاطرنشان کرد: دمای هوای اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعت‌ها به ۲۲ درجه و خنک‌ترین ساعت‌های صبح فردا به ۱۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد همچنین گرم‌ترین نقطه استان در شبانه‌روز آینده خوروبیابانک با ۳۰ درجه و خنک‌ترین شهر نیز میمه با یک درجه سانتی‌گراد است.

آقایی درباره بارش‌های شبانه‌روز گذشته اظهار کرد: در شهرستان زرین‌شهر سه میلی‌متر، فریدون‌شهر نزدیک به چهار میلی‌متر، نجف‌آباد دو میلی‌متر، اصفهان یک میلی‌متر و دولت‌آباد دو میلی‌متر ثبت شده و بارش در بقیه شهرستان‌ها کمتر از یک میلی‌متر بوده است.

کد خبر 561973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.