حذف ارز ترجیحی، افزایش دستمزد کارگران را بی‌اثر می‌کند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان با اشاره به افزایش دستمزد کارگران گفت: حداقل حقوق کارمندان و کارگران ۵۷.۴ درصد افزایش‌یافته است که کمی بیشتر از نرخ تورم اعلام‌شده توسط بانک مرکزی است.

اصغر برشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه افزایش دستمزد، حاصل تلاش دسته‌جمعی شورای عالی کار است، اظهار کرد: با توجه به سبد هزینه‌های زندگی که ۹ میلیون اعلام شده است، هنوز هم این میزان دستمزد، کفاف پوشش همه هزینه‌ها را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: تورم لجام‌گسیخته و گرانی هزینه‌های زندگی در شرایط کنونی یک‌سوی ماجراست، احتمال تعدیل نیرو توسط برخی از کارفرماهایی که توان افزایش دستمزدها را ندارند سوی دیگر است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان خاطرنشان کرد: اتفاق فاجعه‌آمیزتر، حذف ارز ترجیحی است که اجازه ادامه شیرینی این افزایش دستمزد را به کارگران نمی‌دهد.

برشان گفت: حذف چنین ارزی به معنای افزایش چند برابری گرانی‌ها و به معنای فقیرتر شدن قشر کارگر است بنابراین هیچ زمان کارگران معنای واقعی افزایش دستمزد را حس نخواهند کرد چه‌بسا در همان ماه‌های ابتدایی سال گرانی‌های ناشی از حذف ارز ترجیحی، افزایش دستمزدها را می‌بلعد.

وی افزود: این قشر تنها افزایش قدرت خرید پیدا نمی‌کنند بلکه ضعیف‌تر از قبل هم خواهند شد، حال‌آنکه همین امسال باوجود چنین ارزی، اقلامی چون گوشت قرمز و سفید، برنج و … گرانی ۱۰۰ درصدی داشته‌اند و واضح است در سال آینده بدون تخصیص ارز دولتی، شرایط بسیار دشوارتر خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان با اشاره به افزایش دستمزد کارگران گفت: حداقل حقوق کارمندان و کارگران ۵۷.۴ درصد افزایش‌یافته است که کمی بیشتر از نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی است.

کد خبر 561962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.