ابتکار شهر سوئدی برای ترویج دوچرخه‌سواری

مدیران شهر کارلستاد سوئد کارمندان را تشویق به استفاده از دوچرخه برای حضور در محل کار می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری کارلستاد سوئد، جایزه‌ای با عنوان "محل کار دوستدار دوچرخه" را برای تشویق کارمندان و کارفرمایان به استفاده از دوچرخه‌سواری و تردد سبز به جای وسایل نقلیه شخصی معرفی کرده است.

شهرداری کارلستاد معیارهای مختلفی را تعریف کرده است که محل‌های کار موجود در شهر می‌توانند از بین آن‌ها برای دستیابی به جایزه "محل کار دوستدار دوچرخه" انتخاب کنند.

برای دستیابی به عنوان سطح اول، حداقل پنج معیار باید رعایت شود. اگر محل کار پنج شاخص دیگر را تکمیل کند، به سطح دو می‌رسد و در نتیجه دو ستاره دریافت می‌کند. برای رسیدن به سطح نهایی با سه ستاره، محل کار باید دارای پانزده معیار مشخص شده باشد.

برنده در ماه دسامبر معرفی می‌شود و جایزه «دوچرخه‌دوست‌ترین محل کار کارلستاد در سال ۲۰۲۲» به او اهدا می‌شود. اداره برگزیده حتماً نباید سازمانی باشد که بیشترین معیارها را به دست آورده است، بلکه می‌تواند نهادی فراگیر باشد که معیارهای اصلی را به طور جامع برآورده است.

برای یک کارفرما، تشویق و حمایت از کارمندان برای دوچرخه سواری مزایای زیادی دارد. میکائیل هاستر، مدیر پروژه و هماهنگ کننده امور محیط زیست در شهرداری کارلستاد توضیح داد که محل کار باید در عین توجه به سلامت بهتر کارکنان، قابلیت دسترسی و کاهش انتشار آب و هوا را نیز در سیاست‌های خود در نظر داشته باشد تا نقش موثرتری را در چالش‌های شهری نظیر هوای پاک ایفا کند.

ابتکار شهر سوئدی برای ترویج دوچرخه‌سواری

کد خبر 561937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.