پرداخت مالیات منجربه مهاجرت پزشکان نخواهد شد

نایب‌رئیس انجمن اقتصاددانان ایران گفت: پزشکی که با انواع جراحی‌های زیبایی در هر ماه میلیاردها درآمد دارد، باید مالیات بپردازد و پرداخت مالیات، منجربه مهاجرت وی نخواهد شد؛ زیرا تنها در ایران چنین مشتریانی دارد.

فرشاد پرویزیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با طرح مجلس برای مکلف کردن مشاغل پزشکی به استفاده از پایانه فروشگاهی، اظهار کرد: هر فردی که در فضای اقتصادی کشور فعالیت می‌کند، باید مالیات بپردازد. این موضوع شامل، پزشکان، قضات، نمایندگان مجلس و حتی شخص رئیس‌جمهور است؛ هیچ‌کس از پرداخت مالیات مستثنی نیست مگر اینکه به موجب قانون قشر خاصی از پرداخت مالیات معاف شده باشد.

وی افزود: پرداخت مالیات رفاه جامعه را تأمین می‌کند. با پرداخت مالیات، دولت می‌تواند کالاهای عمومی از جمله بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و امنیت را با کیفیت بهتری برای مردم تولید و به آن‌ها ارائه دهد. هزینه ساخت بیمارستان‌هایی که همین پزشکان در آن فعالیت می‌کنند از طریق همین مالیات‌ها پرداخت می‌شود.

نایب رئیس انجمن اقتصاددانان ایران گفت: تعرفه ویزیت‌ها مشخص است و نهادهای نظارتی می‌توانند به طور پراکنده بر حق ویزیت‌های پزشکان نظارت کنند. مردم هم می‌توانند از پزشکانی که درخواست حق ویزیت بیشتر دارند شکایت کنند. یک پزشک هر جای دنیا که فعالیت کند، باید مالیات بپردازد؛ بنابراین الزام پرداخت مالیات منجربه مهاجرت آنان نخواهد شد.

پرویزیان اضافه کرد: پزشکی که با انواع جراحی‌های زیبایی در هر ماه میلیاردها درآمد دارد، باید مالیات پرداخت کند و پرداخت مالیات منجربه مهاجرت وی نخواهد شد؛ زیرا تنها در ایران چنین مشتریانی دارد، اما پزشک متخصصی که بازار کار ندارد و مجبور می‌شود در مناطق محروم بدون امکانات رفاهی فعالیت کرده و چندین ماه یک‌بار حقوق دریافت کند، حق دارد که به مهاجرت بیندیشد.

به گزارش ایمنا، نمایندگان مجلس، تمام صاحبان مشاغل پزشکی را مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی کردند و پروانه پزشکی (اشتغال) مستنکفان از اجرای این حکم لغو می‌شود.

کد خبر 561907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.