کووید-۱۹ به یک بیماری فصلی تبدیل می‌شود

انتظار می‌رود که کووید-۱۹ مانند دیگر ویروس‌های تنفسی که در ماه‌های سرد سال اوج می‌گیرند، به یک بیماری فصلی تبدیل شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که انتظار داریم کووید -۱۹ به یک بیماری فصلی تبدیل شود که میزان شیوع آن با تغییر آب و هوا افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. دیگر ویروس‌های کرونا که باعث سرماخوردگی می‌شود در طول ماه‌های زمستان حمله می‌کند و میزان بروز آن در ماه‌های گرم‌تر کاهش پیدا می‌کند.

اتفاقی مشابه در مورد دیگر عفونت‌های تنفسی مانند آنفلوانزا، گلودرد استرپتوکوکی و ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) رخ می‌دهد. این ویروس‌ها در کل طول سال پخش می‌شود، اما معمولاً میزان شیوع آن‌ها در زمستان افزایش پیدا می‌کند. متخصصان اعلام کرده‌اند که در دو سال گذشته نیز موارد کووید -۱۹ در طول ماه‌های زمستان که معمولاً انتقال ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا افزایش پیدا می‌کند، بیشتر شده است.

نتایج بعضی از مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که محیط‌های گرم و مرطوب مانع زنده ماندن ویروس کرونا می‌شود، در حالی که آب و هوای سردتر با میزان رطوبت پایین‌تر به گسترش ویروس کمک می‌کند. همچنین، شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که آلودگی هوا تعداد افراد مبتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش می‌دهد. متخصصان همواره توصیه می‌کنند که به منظور پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹، از ماسک استفاده کنید و فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنید.

کد خبر 561902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.