انعقاد پیمان خواهرخواندگی کاشان و طوبی

در جریان دیدار مقامات شهری طوبی در کشور سنگال با شهردار کاشان، قرارداد خواهرخواندگی این دو شهر امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن بخشنده‌امنیه، شهردار کاشان در دیدار با سفیر سنگال در کاشان، با یادآوری جایگاه ممتاز این شهر از منظر گردشگری در ایران اسلامی، اظهار کرد: پیشینه تمدنی و فرهنگی کاشان و ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی آن زمینه‌ساز توسعه پایدار و همه‌جانبه این شهر و یکی از رویکردهای مدیریت شهری است.

شهردار طوبی نیز با اشاره به پیشینه غنی تمدنی و فرهنگی کاشان و ماهیت فرهنگی شهر طوبی خواستار بهره‌مندی از این ظرفیت و اشتراکات برای توسعه همکاری‌ها میان دو شهر شد.

وی طوبی را به نسبت کاشان، شهر جدیدی دانست و خاطرنشان کرد: طوبی بزرگ‌ترین شهر اسلامی آفریقا است و بعد از داکا، پایتخت سنگال بزرگ‌ترین شهر این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش ایمنا، مشترکات فرهنگی مذهبی و پیشینه تمدنی این دو شهر موجب شد تا قرارداد خواهرخواندگی شهرهای کاشان (جمهوری اسلامی ایران) و طوبی (سنگال) به امضای شهرداران این دو شهر برسد.

شهردار طوبی و سفیر سنگال در ادامه از بافت تاریخی کاشان بازدید کردند و خواهان الگوسازی مدیریت شهری کاشان برای شهر طوبی به منظور توسعه این شهر شدند.

سنگال از شمال و شمال خاوری با موریتانی، از شرق با مالی و از جنوب با کشورهای گینه و گینه بیسائو همسایه است. اگرچه سنگال کشور پهناوری نیست و موقعیتی راهبردی ندارد، با این حال نقش برجسته‌ای در سیاست قاره آفریقا بازی می‌کند.

کد خبر 561878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.