۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
نصب ۶۰ المان نوروزی در شهر اراک

شهردار اراک از طراحی، جانمایی و نصب ۶۰ المان نوروزی در سطح این کلان‌شهر خبر داد و گفت: این المان‌ها متناسب با نیاز جامعه و فرهنگ مردم و با کار کارشناسی طراحی و ساخته شده است تا شهری زیبا برای مردم در نوروز ۱۴۰۱ داشته باشیم.

علیرضا کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز، سیما و منظر شهری جهت استقبال در از نوروز و بهار ۱۴۰۱ اظهار کرد: کاشت گیاهان زینتی جهت زیباسازی و طراوت بخشیدن به محیط شهری در تمام نقاط و مناطق اراک به ویژه نقاط پر تردد در حال انجام است که در این زمینه می‌توان به کاشت گل‌های بنفشه، شب‌بو، میمون، اطلسی، گل مغربی، مینا آفریقایی در سطح بوستان‌ها، معابر، بلوارها و میادین سطح شهر اشاره کرد.

وی افزود: سرویس‌های بهداشتی بوستان‌های سطح شهر فعال است و با توجه به ضدعفونی و گندزدایی انجام شده، هیچ گونه مشکلی بابت استفاده از آن‌ها وجود ندارد.

شهردار اراک تصریح کرد: با توجه به اینکه آب‌نماها در ایجاد شادابی و نشاط به پارک‌ها و میادین شهری نقش مهمی دارد، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اقدام به تعمیر، راه‌اندازی و نظافت آب‌نماها و آبگیری مجدد آن‌ها کرده است؛ به‌طوری که تمام آب‌نماها فعال شده است.

وی گفت: حفظ و نگه‌داری پارک‌ها و فضای سبز سطح شهر با انجام اقداماتی ازجمله نظافت کلیه بوستان‌ها و فضای سبز، کاشت نهال، نظافت و ضدعفونی تجهیزات ورزشی و وسایل بازی کودکان در کلیه پارک‌ها، بهبود سیستم روشنایی بوستان‌ها و بهبود مبلمان پارکی و رنگ‌آمیزی آن‌ها در دست اقدام است.

کریمی در ادامه از طراحی، جانمایی و نصب ۶۰ المان نوروزی در سطح شهر خبر داد و اضافه کرد: این المان‌ها متناسب با نیاز جامعه و فرهنگ مردم و با کار کارشناسی طراحی و ساخته شده است تا شهری زیبا برای مردم در نوروز ۱۴۰۱ داشته باشیم. همچنین نصب و جانمایی المان‌های نوروزی سال گذشته و نصب المان‌های موقت نوروزی و نیمکت در مسیر نوروزگاه منطقه گردشگری دره گردو، بهسازی و مرمت المان‌های موجود سطح شهر از دیگر اقدامات در دست اجرای شهرداری اراک برای نوروز ۱۴۰۱ است.

وی با بیان اینکه نورپردازی تقاطع‌های غیرهمسطح شهر اراک از جمله میدان انقلاب، بلوار قدس و نورپردازی المان‌های سطح شهر در حال انجام است، گفت: مبلمان شهری از قبیل سطل‌های زباله، نیمکت‌ها، سرپناه اتوبوس، ترانس‌های برق و مخابرات، فلاورباکس‌ها، نرده‌های فلزی هندریل‌ها، پایه‌استندها و بیلبوردها، پایه پرچم‌ها و استاپرها برای استقبال از نوروز و بهار ۱۴۰۱ در حال انجام است.

شهردار اراک از نورپردازی درختان میدان شهدا، المان سیب واقع در تقاطع غیرهمسطح شهیدان رجایی خبر داد و اظهار کرد: اجرای نقاشی دیواری‌های بسیار زیبا توسط هنرمندان سازمان، سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک در دست اجرا است؛ همچنین رنگ‌آمیزی شهری در طول سال انجام گرفته است و رنگ‌آمیزی و پالایش دیوارهای شهر نیز انجام شد.

وی با اشاره به نصب و جانمایی نیمکت‌های جدید در خیابان‌های شهید رجایی، شهید بهشتی، میدان شهدا، خیابان محسنی، خیابان مخابرات و پیاده راه امیرکبیر، افزود: برگزاری نمایشگاه عکس در گالری موزه خیابان شهید رجایی، بهسازی مسیر نورپردازی پیاده‌راه امیرکبیر و برگزاری جشنواره رنگ‌آمیزی ماهی‌های عید نوروز از دیگر اقدامات شهرداری اراک برای نوروز ۱۴۰۱ است.

کد خبر 561733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.