مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان

حسن‌زاده جزئیات شرایط مشمولین و اقدامات لازم برای بهره‌مندی از فرآیند تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع پرس، اسماعیل حسن‌زاده با اشاره به پیگیری‌های مستمر بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعاملات صورت گرفته با سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان سنجش آموزش کشور، اظهار کرد: طی جلسات متعدد هماهنگی‌های لازم جهت اجرای تکمیل ظرفیت مانده شغل محل‌های اولین آزمون خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد موضوع بند «ج» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه صورت گرفته است.

وی افزود: متعاقب هماهنگی صورت گرفته، سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه مورخ بیست‌ودوم اسفندماه از شروع اجرای تکمیل ظرفیت و امکان بهره‌مندی مشمولین از ظرفیت‌های خالی شغل محل‌های مانده از آزمون یاد شده خبر داد. با توجه به اطلاعیه مذکور طی بخشنامه‌ای اطلاع‌رسانی مناسب به مدیران بنیاد کل استان‌ها صورت گرفت تا جهت جلوگیری از تضییع حقوق ذی‌نفعان با تمام ظرفیت‌های استانی اقدامات لازم به منظور اطلاع رسانی به مشمولین انجام شود.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره مشمولین بهره‌مندی از فرایند تکمیل ظرفیت این آزمون گفت: همه شرکت‌کنندگان در آزمون که در اعلام نتایج اولیه پذیرفته نشده‌اند و همه پذیرفته شدگانی که به دلایلی غیر از مغایرت تاریخ فارغ‌التحصیلی با مورخ ذکر شده در دفترچه راهنمای آزمون مربوطه توسط دستگاه متبوع مردود اعلام شده‌اند می‌توانند در صورت دارا بودن سایر شرایط و اقدامات لازم از این امکان بهره‌مند شوند.

حسن‌زاده درباره اقدامات لازم برای بهره‌مندی از فرآیند تکمیل ظرفیت این آزمون، تصریح کرد: لازم است مشمولین در زمان اعلام شده از مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ تا ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند و به اصلاحات صورت گرفته در اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص تکمیل ظرفیت آزمون خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد مندرج در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ توجه کنند.

وی مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۴ و همچنین اطلاعیه‌های مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۳۱، ۱۴۰۰/۰۲/۰۵، ۱۴۰۰/۰۲/۱۲، ۱۴۰۰/۰۲/۱۵، ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ و ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ و رعایت تمام شرایط احراز مندرج در آن‌ها مربوط به هر شغل محل، از جانب متقاضیان را ضروری خواند و گفت: انتخاب پنج اولویت از شغل محل‌های مانده از اولین آزمون خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد پیش‌بینی شده است و تأکید می‌شود در صورت داشتن شرایط احراز و امکان بهره‌مندی، از همه ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: انتخاب اولویت‌ها باید به تناسب شرایط تحصیلی و جغرافیایی مشمولین با شرایط احراز شغل محل‌ها انجام پذیرد و بعد از اعلام نتیجه و قبولی در هریک از آن‌ها امکان تغییر شغل محل وجود ندارد. همچنین امکان ویرایش و اصلاح اولویت‌های انتخابی پس از پایان فرصت اعلامی تکمیل ظرفیت به هیچ عنوان میسر نیست.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: پذیرفته شدگان نهایی در مرحله تکمیل ظرفیت در همان اولویت انتخابی پذیرفته شده خود شاغل می‌شوند و امکان بهره‌مندی از دیگر اولویت‌های انتخابی خود را نخواهند داشت در این خصوص به اطلاع می‌رساند فرد پذیرفته‌شده در مرحله تکمیل ظرفیت چنانچه از ادامه فرآیند، انصراف دهد حق ایثارگر دیگری که رقیب او در همان شغل محل بوده را ضایع کرده است. با توجه به اینکه دستگاه‌ها بر اساس نیاز خود افراد را برای آن محل جغرافیایی استخدام می‌کنند و فرد پذیرفته شده باید متعهد به خدمت به مدت تعیین شده توسط دستگاه در محل پذیرفته شده شود، لذا متقاضیان از نظر جغرافیایی در انتخاب شغل محل خود دقت لازم را به عمل آورند.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآوری کرد: افراد مشمول، انتخاب شغل محل‌های خود را در فرآیند تکمیل ظرفیت، همان روزهای اول اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به انجام رسانند و به دلیل احتمال تمدید نشدن مهلت تکمیل ظرفیت به روزهای پایانی موکول نکنند و همچنین هرگونه اخبار و اطلاع‌رسانی مربوطه به فرآیند برگزاری تکمیل ظرفیت و چگونگی بهره‌مندی مشمولین از شغل محل‌های ارائه شده را از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران دنبال کنند و به اخبار جعلی و نادرست در بعضی از شبکه‌های اجتماعی و اظهارات افراد غیرمسئول توجه و اعتنا نکنند.

کد خبر 561714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.