شهرداران با روش‌های خلاقلانه ثروت تولید کنند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: شهرداران نباید چشم به بودجه کشوری بدوزند، بلکه باید با تغییر نگرش و به‌کارگیری روش‌های خلاقانه، ثروت تولید کنند و ضمن اشتغال‌زایی در صدد درآمدزایی باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه شهرداران نباید به بودجه کشوری چشم بدوزند، اظهار کرد: در سال جاری حدود ۱۳۶ میلیارد تومان در حوزه عمرانی پرداخت شده است.

وی افزود: خواسته شهرداران تا حدودی در حوزه عمرانی مورد توجه قرار گرفته است؛ به‌طوری که میزان پرداختی‌ها ۷۰ درصد رشد داشته است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تاکید کرد: برای اولین‌بار توانستیم در کشور قرارگاه لجستیک را برای تأمین و تجهیز ماشین آلات سنگین تشکیل دهیم که دستاورد آن نیز دو هزار دستگاه اتوبوس در بحث نوسازی ناوگان و حمل‌ونقل عمومی بود.

وی با بیان اینکه تخصیص برخی از منابع به شهرداری‌ها دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: پیگیر موضوعاتی از جمله منابع حاصل از ماده ۲۳ مربوط به جرایم راهنمایی و رانندگی و تخصیص آن به شهرداری‌ها هستیم.

جمالی‌نژاد با بیان این‌که نوروز امسال شاهد سفرهای زیادی خواهیم بود، تصریح کرد: شهرداران باید تدابیر لازم را برای این ایام داشته باشند و زیباسازی ورودی و خروجی شهرها را مورد توجه قرار دهند.

وی در خصوص سفر خود به منطقه آزاد ارس و جلفا، اظهار کرد: جلفا پیشانی آذربایجان و کشور بوده است و با توجه به موقعیت این منطقه و همسایگی آن با کشورهای همسایه می‌توان به راحتی در این منطقه تولید ثروت کرد.

کد خبر 561713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.