آماده‌باش آتش‌نشانی آستارا در چهارشنبه آخر سال

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا از آماده‌باش کامل این سازمان به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد.

بابک لطف‌جویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نیروهای آتش‌نشانی آستارا با استقرار در سه نقطه این شهر و با یک اکیپ گشت شبانه‌روزی، آماده مقابله با هر نوع خطر احتمالی در چهارشنبه آخر سال است.

وی افزود: در چهارشنبه سوری سال گذشته ۲۵ مورد آتش‌سوزی لاستیک و ضایعات در آستارا رخ داد که با حضور به‌موقع نیروهای واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر، مهار شد.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، شهروندان از حضور و تجمع در خیابان‌ها، روشن کردن آتش، سوزاندن لاستیک، هیزم و کارتن خالی در واحدهای مسکونی، معابر، کوچه و خیابان، نزدیک پست‌های برق و ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز خودداری کنند.

لطف‌جویی تاکید کرد: شهروندان از ریختن مایعات سریع‌الاشتعال مانند بنزین و تینر روی آتش بپرهیزند، هرگز مواد منفجره و محترقه را به طرف افراد دیگر پرتاب نکنند و به هیچ عنوان این مواد را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار ندهند؛ چراکه در صورت انفجار، ذرات شیشه و فلز به اطراف پرتاب می‌شود و آسیب‌های شدیدی به وجود می‌آورد.

وی به شهروندان توصیه کرد: در صورت پوشیدن لباس گشاد از نزدیک شدن به آتش یا پریدن از روی آن خودداری کنید و از تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی به خصوص در منزل و زیرزمین و از نگه‌داری و حمل مواد آتش‌زا و انفجاری، حتی به مقادیر بسیار کم در جیب لباس و کیف خود بپرهیزید

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا تصریح کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از مهم‌ترین سازمان‌ها و واحدهای تحت نظارت مدیریت شهری است که نقش مهمی در مدیریت بحران و حفظ جان و مال مردم در حوادث مختلف دارد؛ با این حال انتظار می‌رود شهروندان در شرایط شیوع کرونا در منزل بمانند.

لطف‌جویی افزود: شهروندان با رعایت نکات ایمنی، در صورت مشاهده هرگونه حادثه آتش‌سوزی بلافاصله با شماره ۱۲۵ واحد آتش‌نشانی تماس بگیرند.

به گزارش ایمنا، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۷ نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و دو تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.

کد خبر 561710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.