حمایت از ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در دستور کار کمیته امداد

حمایت از ۷۰۰ هزار دانش‌آموز و هزاران دانشجو و نخبه در دستور کار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، سیدمرتضی بختیاری در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان جمعیت هلال‌احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان این خبر و با اشاره به فرا رسیدن هفته نیکوکاری، گفت: این امر با قدرت نیز ادامه پیدا می‌کند و مشخصاً همکاری با جمعیت هلال احمر می‌تواند مثمرثمر باشد و در ادامه نیز حمایت از زنان سرپرست خانوار و کم‌برخوردار نیز توسعه پیدا می‌کند تا امر محرومیت‌زدایی با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: کشور ما سالانه متأثر از حوادث مختلف است که باید به موضوع ساماندهی و کمک به حادثه‌دیدگان توجه شود؛ در همین زمینه جمعیت هلال‌احمر و کمیته امداد می‌توانند همکاری خوبی داشته باشند و به آسیب‌دیدگان سوانح و حوادث امدادرسانی کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در این مسیر کمیته امداد و جمعیت هلال‌احمر می‌توانند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده و به مشکلات با سرعت بیشتری رسیدگی کنند؛ امری که در ماه‌های اخیر در جمعیت هلال‌احمر به خوبی مورد توجه قرار گرفته و ضرورت دارد از تلاش‌های رئیس جمعیت هلال‌احمر در این خصوص قدردانی کنم.

ساماندهی ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور

در ادامه پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای محرومیت‌زدایی در کشور گفت: دو مجموعه‌ای که می‌توانند با هم افزایی کمک بسزایی به رفع مشکلات قشر محروم کنند، هلال‌احمر و کمیته امداد هستند. در این زمینه دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر تأکیدات زیادی داشته و حمایت‌های خوبی را انجام داده‌اند.

وی افزود: نتیجه یکی از همکاری‌ها در هفته‌های اخیر طرح یاس بوده که ذیل این طرح موفق به پوشش ۱۲ هزار نفر شده‌ایم و توانمندسازی و آموزش با همکاری کمیته امداد به خوبی صورت گرفته است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از زمینه‌های همکاری هلال‌احمر و کمیته امداد بر اساس تفاهم‌نامه همکاری در زمینه ساماندهی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور است که تاکنون اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده است و می‌تواند یک گام بزرگ در مسیر محرومیت‌زدایی در کشور باشد. امروز اولویت اصلی هلال‌احمر امدادرسانی به همین محرومان و مستضعفان است.

کولیوند ادامه داد: توسعه آموزش همگانی، یکی از بسترهای دیگری است که طبق تفاهمنامه با کمیته امداد باید توسعه یابد زیرا می‌تواند بسترساز رفع نیازها به صورت پایدار در بسیاری از زمینه‌ها باشد.

وی افزود: مردم مناطق محروم ایران، بسیار نجیب و با اصالت هستند و همواره در عرصه‌های مختلف در کنار نظام و دولت ایستاده‌اند؛ بنابراین ضرورت دارد ما نیز در کنار این مردمان باشیم و نیازهای آن‌ها را در تمام عرصه‌ها برطرف کنیم. امضای تفاهم با کمیته امداد امام خمینی (ره) این مسیر را هموار می‌کند تا خدمات بهتری به مردمان نیازمند ارائه شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ضرورت هم‌افزایی در کشور گفت: کمیته امداد در سال‌های اخیر خدمات بسیار خوبی به مردم ارائه کرده است و عملکرد بسیار موفقی داشته و امید است به واسطه امضای این تفاهمنامه هر روز بتوانیم نسبت به گذشته خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.

در پایان این مراسم رؤسای جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره) تفاهمنامه همکاری را به امضا رساندند.

کد خبر 561697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.