کوچه‌های خاکی بلای جان شهروندان زیرآب

رئیس شورای اسلامی شهر زیرآب گفت: بافت فرسوده شهر تنها با همکاری مردم شهر احیا می‌شود، زیرا شهرداری توان خرید اراضی برای تملیک را ندارد و اجرای این طرح با توجه به وضعیت کنونی شهرداری بسیار سخت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با وجود اینکه خدماتی ازجمله آسفالت مناسب در معابر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهر محسوب می‌شود و از اقدامات اساسی شهرداری برای هر منطقه به شمار می‌رود، اما هنوز هم در کشور شهرهایی وجود دارند که مردم در کوچه‌های خاکی رفت و آمد می‌کنند؛ شهر زیرآب که پیشینه معابر آن به ۶۰ سال می‌رسد نیز با این چالش دست‌وپنجه نرم می‌کند و شهروندان را با مشکلات متعددی روبه‌رو کرده است، بنابراین لازم است اقدامات ضروری برای بهبود اوضاع شهروندان زیرآب انجام شود.

امید رمضان‌نژاد، رئیس شورای اسلامی شهر زیرآب در این خصوص اظهار کرد: شهر زیرآب هنوز کوچه و خیابان خاکی دارد و کوچه‌هایی با قدمت ۶۰ همچنان خاکی است، برای رفع این چالش با همکاری مدیرکل بحران استان مازندران بودجه خوبی به شهر داده شده است و بر اساس اولویت‌بندی پیشنهادی، مکان‌ها و مبلغ هر مکان مشخص شده است که با آغاز فعالیت تا پایان فروردین سال آینده، پیش‌بینی می‌کنیم تا انتهای سال ۱۴۰۱ هیچ کوچه خاکی در شهر نداشته باشیم.

وی با اشاره به بافت فرسوده شهری و پیگیری‌های استانی برای بودجه تملک و عدم نتیجه‌گیری، خاطرنشان کرد: بافت فرسوده شهر زیر آب جز با همکاری مردم شهر احیا نمی‌شود، زیرا شهرداری توان خرید اراضی برای تملیک را نداشته است و اجرای این طرح با توجه به وضعیت کنونی شهرداری بسیار سخت است، در حال حاضر مراحل اداری این مهم در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر زیرآب با بیان اینکه یکی از منابع درآمدی پایدار شهر زیرآب احداث کارخانه سنگ‌شکن موبایلی در مسیر رودخانه "تلار" در محدوده شهر زیرآب است و پیگیری‌هایی برای دریافت مجوز انجام شده است، افزود: با لایروبی رودخانه علاوه‌بر زیبایی منظر شهری درآمد پایداری نیز عاید شهرداری خواهد کرد.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم در شهر زیرآب مسئله سد معبر است و در این راستا تا پایان فروردین ۱۴۰۱ کارگروه سد معبر در شهرداری مستقر خواهد شد تا این چالش رفع شود.

کد خبر 561694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.