موشک‌باران لانه شرارت صهیونیست‌ها

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _دوشنبه، بیست‌وسوم اسفندماه ۱۴۰۰_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «انتقام در ۱:۲۰‌» به بررسی هدف قرار گرفتن مرکز راهبردی صهیونیست‌ها در اربیل عراق پرداخت و نوشت: ساعت ۱:۲۰ بامداد دیروز یکشنبه صدای موشک‌باران منطقه‌ای در اربیل عراق شنیده شد. برخی رسانه‌های امنیتی عراق اعلام کردند که یک مرکز پیشرفته متعلق به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی درهم کوبیده شد. ساعاتی از حمله و گمانه‌زنی‌های مختلف گذشته بود که روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد و از انهدام لانه جاسوسی رژیم صهیونیستی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس، شب گذشته مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت. بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم، تکرار هرگونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد. به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد.»

همان‌گونه که در این بیانیه مشخص است این حمله به مقر جاسوسی صهیونیست‌ها در پاسخ به «جنایت‌ها و شرارت‌های اخیر» این رژیم بوده است. دوشنبه هفته گذشته بود که رژیم صهیونیستی با حمله به حومه دمشق منجر به شهادت دو نفر از نیروهای مدافع حرم کشورمان شد. در جریان این حمله جنایت‌کارانه سرهنگ پاسدار احسان کربلایی‌پور و سرهنگ پاسدار مرتضی سعیدنژاد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند؛ پس از آن بود که سپاه پاسداران رسماً اعلام کرد: «بی‌شک رژیم صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد داد.»

با اینکه این بیانیه مستقیماً این حمله را در انتقام از شهادت دو نفر از نیروهای ایرانی حاضر در سوریه معرفی نکرده، اما برخی تحلیلگران معتقدند این حمله انتقامی سخت در خصوص جنایت این رژیم در حومه دمشق بوده است. برخی دیگر از ناظران نیز احتمال می‌دهند به‌دلیل عدم صراحت این بیانیه، شاید انتقام دیگری برای شهدای اخیر در راه باشد و موشک‌باران اخیر به رخدادهای دیگری مربوط است که تهران مسئولیت آن را برعهده این رژیم می‌داند.

در همین خصوص المیادین نیز به نقل از یک منبع آگاه این تحلیل را تأیید کرد و نوشت این عملیات هیچ ارتباطی با عملیات اخیر اسرائیل در سوریه ندارد و پاسخ ایران به شهادت دو نفر از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه به دست اسرائیل در زمان مناسب صورت خواهد گرفت. گفتنی است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرد میدان و دیپلماسی ابزارهای تولید قدرت جمهوری اسلامی هستند که به تناسب برای دفاع از منافع و امنیت ملی به صورت هوشمندانه به کار گرفته می‌شوند.

موشک‌باران لانه شرارت صهیونیست‌ها

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «موشک‌باران لانه شرارت صهیونیست‌ها» نوشت: «اسرائیل ثابت کرده است که جز زبان زور، چیز دیگری نمی‌فهمد. با او جز با زبان قدرت یک ملت و قدرت یک امت اسلامی در سراسر عالم، نمی‌شود حرف زد.» و ایران نیمه شب بیست‌ودوم اسفند، کار خاصی نکرد، بلکه فقط مطابق همین سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اسرائیل به زبان خودش حرف زد.

ساعت یک و ۲۰ دقیقه نیمه شب و همزمان با روز تولد سردار حاج قاسم سلیمانی چندین موشک به دو مرکز نظامی-جاسوسی اسرائیل در عراق اصابت می‌کند. ساعت، روز و هدف حمله کافی است که نگاه‌ها برای یافتن مبدأ شلیک موشک‌ها به سمت ایران بچرخد. آیا ایران به تلافی اقدامات تروریستی و خرابکاری‌های اسرائیل علیه ایران، دو پایگاه این رژیم در کردستان عراق را هدف قرار داده است؟

خبرها و تحلیل‌هایی که قطره‌ای و اندک اندک منتشر می‌شد، احتمال این را که حمله کار ایران باشد، بالا می‌برد. حملات از شرق عراق انجام شده بود و با موشک فاتح ۱۱۰. این موشک، یک بالستیک ساخت ایران با برد ۴۰۰ کیلومتر است. فاتح ۱۱۰ البته از دی‌ماه ۹۸ یک مشخصه دیگر هم دارد و آن به‌کارگیری فاتح ۱۱۰ در حمله به پایگاه امریکایی عین‌الاسد در عراق پس از ترور حاج قاسم سلیمانی است؛ این یعنی یک نشانه دیگر از رد ایران در حمله به دو پایگاه موساد در اربیل عراق.

با این حال، ایران اجازه نداد پیشروی تحلیل‌ها بر مبنای اخبار غیررسمی و حدسیات چندان ادامه یابد و ظهر یک‌شنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای کوتاه، مسئولیت حمله به دو پایگاه جاسوسی اسرائیل در اربیل عراق را بر عهده گرفت. گرچه حتی قبل از این بیانیه رسمی هم موج حمایت و شادی کاربران فضای مجازی از این اقدام برخاسته بود و تحسین‌ها را متوجه سپاه کرده بودند.

موشک‌باران لانه شرارت صهیونیست‌ها

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «انتقام با ۱۲ موشک نقطه‌زن ۲ پایگاه اسرائیل در اربیل منهدم شد» نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یورش غرورآفرین موشکی به دو پایگاه صهیونیست‌ها در اربیل عراق، مشت محکم دیگری بر دهان اسرائیل کوبید.

ساعت ۱:۲۰ بامداد روز گذشته (همزمان با ساعت ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ۱۰ موشک بالستیک نقطه‌زن دو پایگاه رژیم صهیونیستی در اربیل عراق را هدف قرار داد. منابع آگاه اعلام کردند این حمله موشکی ارتباطی با شهادت دو نیروی سپاه در سوریه ندارد و انتقام خون این دو شهید در زمان مناسب گرفته خواهد شد. آنها همچنین تأکید کردند که یورش موشکی سپاه به مقر موساد در اربیل در پاسخ به عملیاتی بود که اخیراً توسط رژیم صهیونیستی علیه ایران انجام شده و از کردستان عراق فرماندهی شده بود.

در همین رابطه سپاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس؛ «مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها» مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه‌زن «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» قرار گرفت.

موشک‌باران لانه شرارت صهیونیست‌ها

کد خبر 561669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.