رشد ۲۸ درصدی شناسایی اتباع غیرمجاز/پلمب واحدهای صنفی فروش ترقه غیرمجاز

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به رشد ۲۸ درصدی شناسایی و ممانعت از ورود اتباع غیرمجاز در استان اصفهان گفت: این افراد غیرمجاز منجر به افزایش آسیب‌ها می‌شوند، واحدهای صنفی متخلف فروش ترقه‌های غیرمجاز در استان اصفهان تا پایان فروردین ماه پلمب خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدرضا میرحیدری ظهر امروز _ یکشنبه بیست و دوم اسفندماه_ در نشستی خبری با ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی استان اصفهان در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: وضعیت کنونی استان اصفهان در همه مسائل امنیتی مطلوب است، علی‌رغم همه دشمنی‌ها در زمینه امنیت‌زدایی به واسطه هوشیاری مردم و هماهنگی مسئولان شرایط خوبی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه اقدامات پلیس در جهت حفظ آرامش جامعه منجر به کاهش ۴۱ درصدی سرقت‌های خشن و ۴۷ درصدی سرقت‌های به عنف شده است، افزود: در ۳۰ مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی در استان اصفهان با مشارکت دستگاه قضائی اجرایی شده است، همچنین ۱۶ مرحله طرح قدس در مناطق حاشیه‌ای و با هدف کاهش آسیب‌ها و ۱۲ مرحله طرح ذوالفقار هم با همکاری بسیج و سپاه پاسداران برگزار شده است.

افزایش ۲۰ درصدی کشف مواد مخدر در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: شناسایی ۷۷ باند بزرگ موادمخدر در استان اصفهان با افزایش ۲۰ درصدی کشفیات در سال جاری انجام شد، طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان اصفهان با سهمیه یک هزار و ۲۰۰ نفری در حال انجام است، همچنین در استان اصفهان کمپ‌های ماده ۱۶ فعال نبود که مشکلاتی ایجاد کرد و با هماهنگی دستگاه قضائی سه مرکز ماده ۱۵ را به ماده ۱۶ تبدیل کردیم.

وی با اشاره به کاهش ۹ درصدی سرقت در استان اصفهان گفت: در زمینه دستگیری سارقان نیز با افزایش چهار درصدی روبه‌رو بودیم، ارزش ریالی اموال مسروقه مسترد شده در سال جاری سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که غالب این اموال طلا و وسایل با ارزش بوده است اما اخیراً سارقان به وسایل خانه نیز روی آورده‌اند.

سردار میرحیدری با اشاره به رشد هفت درصدی سلاح‌های غیرمجاز در استان اصفهان، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برخورد با افراد فعال در این زمینه تشدید شده است در این زمینه شش شهرستان را به عنوان شهرستان هدف در دستور کار داریم و طرحی را به زودی اجرایی خواهیم کرد، کسانی که سلاح مجاز دارند و در درگیری‌های فردی و قومی و مراسم‌های عزا و عروسی استفاده کنند، جمع‌آوری خواهد شد.

رشد ۲۸ درصدی شناسایی اتباع غیرمجاز

وی با اشاره به رشد ۲۸ درصدی شناسایی و ممانعت از ورود اتباع غیرمجاز در استان اصفهان گفت: این افراد غیرمجاز منجر به افزایش آسیب‌ها می‌شوند، این افراد در بسیاری از مراکز صنعتی، کشاورزی و دامداری به کار گرفته می‌شوند که خطرآفرین هستند چرا که این افراد بدون شناسنامه هستند و فاقد مجوز و قابلیت پیگیری را نداریم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ارتباط با مبارزه با قاچاق کالا در استان اصفهان گفت: در این زمینه رشد ۱۷۰ درصدی مبارزه با قاچاق سوخت را داشتیم که چهار هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال ارزش کشفیات در این زمینه بوده است.

وی در خصوص مأموریت‌های پلیس فتا در استان اصفهان، اظهار کرد: کشف وقوع جرم در زمینه جرایم سایبری ۹۸ درصد است و افزایش ۳۷ درصدی کشف جرایم را در این زمینه داشته‌ایم.

کاهش ۱۰ درصدی متوفیان در تصادفات درون شهری

سردار میرحیدری با تاکید بر لزوم توجه به فرهنگ ترافیکی در جامعه گفت: کاهش ۱۰ درصدی متوفیان را در تصادفات درون شهری داشته‌ایم که در این زمینه باید موتورسواران نسبت به تأمین امنیت جانی خود توجه داشته باشند. معابر شهری در اصفهان کانالیزه نیست و این امر منجر به ایجاد حادثه شده است، در آزادراه کاشان-قم شاهد تصادفات زیاد فوتی هستیم که در این زمینه تذکراتی برای نصب نیوجرسی داشته‌ایم اما هنوز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه میزان فوتی‌های تصادفات برون شهری در تصادفات پنج درصد افزایش یافته است، افزود: روکش آسفالت نامناسب، شانه‌های خاکی غیر استاندارد، چاله‌های موجود در محورها همه منجر به تشدید تصادفات در استان اصفهان شده است.

افزایش ۱۰ درصدی دستگیری اراذل و اوباش

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی دستگیری اراذل و اوباش گفت: میزان اخطار و احضار نیز ۴۰ درصد افزایش داشته و در عید نوروز همه این افراد را تحت کنترل داریم مگر آنکه تضمین کنند که دست از رذالت بردارند، اصل هدف پلیس اصلاح اراذل و اوباش است اما کسانی که سرکشی می‌کنند مورد برخورد جدی قرار می‌گیرند.

وی در ادامه در خصوص چهارشنبه آخر سال گفت: این سنت از دیرباز در کشور مرسوم بوده است، ما برای شادمانی مردم کمک خواهیم کرد تا جشنی به صورت سنتی در کشور به خوبی برگزار شود.

پلمب واحدهای صنفی متخلف فروش ترقه غیرمجاز

سردار میرحیدری اضافه کرد: غفلت دستگاه‌های فرهنگی و تندروی‌ها در برخورد با افراد متخلف منجر به ایجاد رفتارهای پرخطر در مراسم‌هایی مانند چهارشنبه آخر سال شده است، باید در این زمینه بازنگری داشته باشیم تا کسی در این ایام آسیب نبیند، واحدهای صنفی متخلف فروش ترقه‌های غیرمجاز در استان اصفهان تا پایان فروردین ماه پلمب خواهد شد.

وی با اشاره به کشفیات پلیس در زمینه ترقه‌های غیرمجاز افزود: ۴۰۷ هزار و ۳۵ مورد کشفیات در هفته گذشته داشته‌ایم و با افزایش ۱۴۵ درصدی کشفیات روبه رو بودیم. شهروندان اطلاعات تولید اقلام مواد محترقه غیرمجاز را به پلیس اطلاع دهند، مرکز فوریت‌های پلیس فتا با شماره ۰۹۶۳۸۰ آماده دریافت اطلاعات در زمینه فروش در فضای مجازی است. در بازارهای روز هم فروش ترقه را داریم که شهروندان در صورت مشاهده این موارد را به پلیس اعلام کنند.

مزاحمت اتباع خارجی در اصفهان چالش بزرگ پلیس است

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در ایام نیمه شعبان برخی از اتباع خارجی غیرمجاز مزاحمت‌هایی را برای خانواده‌های ایرانی ایجاد می‌کنند، گفت: برای این امر ورودی‌های استان را کنترل خواهیم کرد و با هرگونه حامل سلاح سرد و مواد محترقه به شدت مورد برخورد خواهد شد.

وی در خصوص سفرهای نوروزی اظهار کرد: تابع دستورات ستاد ملی و استانی کرونا هستیم و هرگونه اقدامی را مطابق با این مصوبات انجام خواهیم داد.

سردار میرحیدری در ادامه با بیان اینکه متأسفانه در برخی از باندهای سرقت در استان اصفهان از خانم‌ها استفاده می‌کنند، گفت: شهروندان باید نسبت به تردد افراد غیرمحلی حساس باشند و سریعاً هرگونه مورد مشکوک را به پلیس گزارش دهند.

تهدید امنیت جامعه با خانه‌های اجاره‌ای ساعتی

وی با بیان اینکه خانه‌های اجاره‌ای ساعتی امنیت جامعه را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: ناامنی‌های اخیر در اصفهان در این منازل بوده است، باندهایی را داشتیم که طی هشت روز در استان چندین میلیارد تومان از سرمایه خانواده‌ها را به سرقت بردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: از ۲۸ اسفندماه تا پایان تعطیلات اسباب‌کشی ممنوع است و باید با هماهنگی کلانتری محل این اقدام انجام شود، همچنین به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حواشی شهر در ایام نوروز نیز باید با هماهنگی لازم باشد، در مورد سفرهای نوروزی هم ما تابع دستورات ستاد ملی و استانی کرونا هستیم و هرگونه اقدامی را مطابق با این مصوبات انجام خواهیم داد.

وی در خصوص برخورد با خودروهای شوتی در استان اصفهان نیز گفت: اینکه طی یک سال اخیر ۲۹۷ خودروی شوتی را با ۲۹۱ میلیارد ریال کالای قاچاق شناسایی و توقیف کردیم، همچنین شماره پلاک ۲۶۰ خودروی شوتی نیز در سامانه پلیس قرار گرفته است که در صورت مشاهده پلیس توقیف خواهد شد همچنین ۵۴ دستگاه توقیف شده فاقد بار بوده‌اند که با هماهنگی معاون دادستان دستور توقیف آنها را نیز دریافت کردیم.

کد خبر 561542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.