کاشت ۵ هزار مترمربع گل‌های فصلی در باغبادران

شهردار باغبادران گفت: اجرای طرح استقبال از بهار با هدف فراهم کردن بستری مناسب برای آغاز سال جدید و ارتقای سطح کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان و گردشگران به شکل جهادی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله امینی در جمع مسئولان شهرستان لنجان با اشاره به فعالیت گلخانه مکانیزه شهرداری باغبادران، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های واحد فضای سبز شهرداری باغبادران برنامه‌ریزی، نظارت و تولید نهال و گل‌های فصلی و تزئینی در راستای صرفه‌جویی در هزینه‌های مدیریت شهری و توسعه و پویایی هرچه بیشتر فضای سبز شهر است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از گل‌های چهار فصل در حفظ شادابی فضای سبز شهری، افزود: پس از اخذ گواهی تولیدات گلخانه‌ای از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، شهرداری باغبادران اقدام به احداث گلخانه شهرداری کرد و امروز با تولید چشمگیر نهال و ۲۰ گونه گل تزئینی و فصلی، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، لبخند زیبای بهار با کاشت انواع گل‌های فصلی در معابر شهر در مقابل دیدگان شهروندان خودنمایی می‌کند.

شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: در راستای توسعه فضای سبز شهر باغبادران، استخر ذخیره آب با حجمی بالغ بر یک‌هزار و ۲۵۰ مترمکعب احداث شد که علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، چنان‌چه مشکلی در حوضه زاینده‌رود به وجود بیاید، موفق به حفظ فضای سبز شهر خواهیم شد.

امینی ادامه داد: شهر باغبادران دارای خاک مناسب و آب با مزایای طبیعی بسیاری است؛ از این رو بیش از هزار گل رز، ۵۰۰ بوته شمشاد ،۵۰۰ بوته رزماری، ۵۰۰ بوته یاس، ۷۰۰ بوته نهال انار، هزار ریشه زرشک، هزار و ۲۰۰ درخت سرو شیراز، ۱۰۰ نهال انجیر و گل‌های فصلی در پنج هزار مترمربع از فضای سبز شهر کاشته شده است.

شهردار باغبادران با اشاره به در پیش بودن نوروز گفت: در کنار اقدامات انجام شده در حوزه فضای سبز شهری، اجرای طرح استقبال از بهار با هدف فراهم کردن بستری مناسب برای آغاز سال جدید و ارتقای سطح کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان و گردشگران به شکل جهادی در دستور کار قرار دارد تا حس زندگی در شهر جاری شود و شهروندان و گردشگران از فضای شهر بیش از پیش لذت ببرند.

کد خبر 561502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.