آنچه در جلسه ۳۴ شورای شهر اصفهان گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر جزئیات لوایح و مصوبات سی‌وچهارمین جلسه علنی شورای ششم شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات جلسه امروز _یکشنبه، بیست‌ودوم اسفندماه_ شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در سی‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان تأیید فعالیت ۱۳ عضو شورا، تصویب مجوزهای قرارداد "مپنا"، نرخ محصولات جدید پسماند و بررسی توافق ملکی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

وی در خصوص جزئیات لوایح مورد بررسی در جلسه علنی امروز، اضافه کرد: امروز روز پرکاری برای شورای اسلامی شهر اصفهان بود و بعد از استعفای غلامحسین صادقیان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به جهت حضور در معاونت اجرایی وزارت بهداشت، امروز سومین عضو علی‌البدل صحن شورای اسلامی شهر اصفهان دعوت شده بود که در صحن حضور یافت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: سه عضو دیگر از حضور در جلسه انصراف دادند و مراسم تحلیف احمد شریعتی به عنوان سیزدهمین عضو شورای اسلامی شهر اصفهان مراسم تحلیف انجام شد و از امروز اعضای شورای اسلامی ۱۳ نفر شدند.

وی با بیان این‌که اتفاق بسیار خوبی در روزهای اخیر برای شهر اصفهان افتاده است، خاطرنشان کرد: این اتفاق انعقاد قرارداد ۵۹۰ میلیون یورویی با بزرگ‌ترین شرکت ریلی جنوب غرب آسیا و چهارمین شرکت فناور توربین‌سازی دنیا است، یعنی قرارداد با شرکت ایرانی "مپنا" توسط شهردار اصفهان امضا شد و امروز مجوزهای آن در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید و در مسیر دریافت مجوزهای کشوری از جمله شورای اقتصاد قرار دارد.

صالحی با اشاره به اینکه طی قرارداد "مپنا" باید بحث توسعه و تجهیز بهره‌برداری ریلی، واگنی و فناوری خط دو مترو در چهار سال آینده انجام شود، اضافه کرد: در حال حاضر زیرساخت این پروژه انجام می‌شود و می‌توان به طور هم‌زمان مسائل مربوط به تونل‌ها، ایستگاه‌ها و واگن‌ها را پیش برد تا شهروندان زودتر از سطح یک مترو شاهد افتتاح خط دو باشند.

وی با اشاره به تصویب نرخ محصولات جدید سازمان پسماند اصفهان برای سال آینده، تصریح کرد: امروز با مساعدت‌های لازم نحوه محاسبات عوارض صدور پروانه ساختمانی برای هتل‌ها به تصویب رسید تا در آینده شاهد افزایش زیرساخت‌های گردشگری در اصفهان باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تعرفه سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری برای ارائه خدمات به شهروندان با سقف ۲۵ درصد افزایش در بیشتر موارد به تصویب رسید تا امکان ارائه خدمات ارزان در سال ۱۴۰۱ به شهروندان وجود داشته باشد که نسبت به شرایط اقتصادی نرخ کمتری را خواهد داشت.

وی در خصوص بررسی توافق تعریض چشمه "باقرخان" در منطقه جی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: علاوه بر این وام ۲.۳ میلیاردی برای تأمین پروژه‌های منطقه هشت در نظر گرفته شد، مسئله قیمت‌های پیشنهادی قبور باغ رضوان با تاکید بر شفاف شدن و یک‌نرخی شدن به قصد هر گونه کمک در دستور کار امروز شورای اسلامی شهر اصفهان بوده است.

صالحی خاطرنشان کرد: اصفهان بیش از ۲۳ هزار شهید را در دفاع مقدس داشته است و بحث کمک به سفرهای بازدید از جبهه‌های جنوب بعد از دو سال توقف و هم‌زمان با روز شهدا مدنظر قرار گرفته است.

وی در خصوص برگزاری جلسه بعدی شورای اسلامی اصفهان در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: با توجه به حجم لایحه‌های نرخ‌گذاری که وجود دارد، ممکن است روز سه‌شنبه جلسه اضطراری برای انجام و پیگیری سایر فعالیت‌ها برگزار شود.

کد خبر 561492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.