تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش نفت در دستور کار مجلس

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و نیز سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از سال ۹۲ تاکنون در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

حسین رجایی‌ریزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح‌های در دستور کار مجلس شورای اسلامی تا پایان سال جاری اظهار کرد: تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروندکنار، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از سال ۹۲ تاکنون از جمله مواردی است که تا پایان سال در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح تغییر ساعت رسمی کشور با گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس و ارائه به صحن علنی و نیز اصلاح مواردی از آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در دستور کار مجلس قرار دارد اما باید ببینیم با اعلام نظر شورای نگهبان برای رسیدگی به این موارد تا پایان سال فرصت وجود دارد یا خیر.

به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، پیش‌بینی می‌شود طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس اوایل سال آینده مورد بررسی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال منتظر نظر شورای نگهبان برای لایحه بودجه ۱۴۰۱ هستیم و پیش‌بینی می‌شود فردا (دوشنبه) شورای نگهبان نظر خود را نسبت به لایحه بودجه به مجلس اعلام کند. پس از اعلام شورای نگهبان کمیسیون تلفیق یک روز برای بررسی نظرات شورای نگهبان فرصت دارد و در نهایت این لایحه برای رفع ابهام و ایراد طرح به صحن علنی مجلس ارسال می‌شود. به نظر می‌رسد طی سه روز آینده صحن علنی درگیر لایحه بودجه باشد.

کد خبر 561476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.