کاهش حوادث چهارشنبه‌سوری با مشارکت و آگاهی شهروندان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: آگاهی و آموزش شهروندان می‌تواند حوادث چهارشنبه‌سوری را به طور چشمگیری کاهش دهد و در همین راستا بنرهای پیام ایمنی با موضوع چهارشنبه‌سوری در سطح شهر نصب شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهارشنبه سوری یکی ازسنت‌های قدیمی ما ایرانیان است. در سال‌های اخیر این مراسم سنتی و زیبا شکل دیگری به خود گرفته، فاصله زیادی با کلیت این رسم پسندیده پیدا کرده و با بازی‌های خطرناک درآمیخته است. سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد به عنوان متولی امر تمهیداتی برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال در نظر دارد.

عنایت‌الله راهنورد با اشاره به آمادگی کامل آتش‌نشانی برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری، اظهار کرد: آتش‌نشانان شب چهارشنبه سوری در نقاط پرتردد و شلوغ شهر حضور دارند.

وی انجام اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی مناسب را یکی از راهکارهای کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال دانست و افزود: آگاهی و آموزش شهروندان می‌تواند حوادث چهارشنبه سوری را به طور چشمگیری کاهش دهد و در همین راستا بنرهای پیام ایمنی با موضوع چهارشنبه‌سوری در سطح شهر نصب شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه هرساله با خطرات روزهای چهارشنبه‌سوری مواجه بودیم اما امروز دشمنی خطرناک‌تر به نام کرونا در کمین است، تاکید کرد: از شهروندان درخواست داریم با رعایت نکات ایمنی، در جلوگیری از بروز حوادث، مشارکت داشته باشند و زحمات نیروهای خدمت‌گذار سازمان آتش‌نشانی و کادر درمان را کاهش دهند.

راهنورد با بیان اینکه ۲۰ اکیپ در پنج ایستگاه به حالت آماده‌باش درمی‌آیند، گفت: امیدواریم با کمک شهروندان چهارشنبه‌سوری ایمن و بی‌خطری را پشت سر بگذاریم و نوروز سال ۱۴۰۱ را با آرامش آغاز کنیم.

کد خبر 561470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.