برخورد شهردار صدرا با مامور متخلف

شهردار صدرا گفت: به‌تازگی حرکت و برخورد خشن مأمور شهرداری با یکی از متخلفان ساخت‌وساز خبرساز شده است که در اقدامی فوری، دستور اخراج او را صادر کردم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رشد روزافزون ساخت‌وسازهای غیرمجاز به معضلی گریبان‌گیر در شهرها تبدیل شده است. کنترل ساخت‌وسازهای شهری جهت توسعه متوازن و بهینه شهر از طریق اعمال ضوابط و مقررات ساخت‌وساز انجام می‌شود. اجرایی نشدن بسیاری از ضوابط و احکام مذکور، مدیریت شهری را ناچار به نظارت مستمر بر ساخت‌وسازها، تعیین ضمانت‌های اجرایی قانونی و اخذ جریمه کرده است. با وجود اقدامات کنترلی مدیریت شهری که مرجع قانونی اجرای ضوابط و مقررات ساختمانی و نظارت بر ساخت‌وسازهای شهری است، سالانه موارد قابل توجهی از تخلفات ساختمانی در شهرها گزارش می‌شود. شهرداری شهر صدرا اقداماتی برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز انجام داده و با متخلفان برخورد کرده است. اخیراً انتشار فیلمی در فضای مجازی از رفتار مأمور شهرداری با یکی از متخلفان ساخت‌وساز خبرساز شده است.

بهزاد پرنیان، در این خصوص اظهار کرد: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر وقوع ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی زراعی واقع در حریم شهر صدرا و اراضی زیتون چهار، نیروهای گشت تخلفات شهرداری ساعت ۳۰و ۱۷ دقیقه چهارشنبه هجدهم اسفندماه ۱۴۰۰ به همراه مأمور نیروی انتظامی برای جلوگیری و توقف عملیات ساخت‌وساز غیرمجاز به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه با اعزام مأموران به این محل، سازندگان غیرمجاز با توهین و تعرض، واکنش نشان دادند، خاطرنشان کرد: هر چند وظیفه ذاتی گشت‌های تخلفات شهرداری جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز و ممانعت از تغییر کاربری خودسرانه اراضی حریم شهر است، اما حرکت و برخورد خشن مأمور شهرداری با این فرد کاملاً اشتباه بود و همین امر موجب شد به عنوان شهردار صدرا در اقدامی فوری دستور اخراج او را صادر کنم.

شهردار صدرا ادامه داد: فیلمی از این ماجرا در فضای مجازی منتشر شده که قسمت‌های تقطیع شده از این رخداد است، به نحوی که شروع درگیری و تعرض مالک متخلف را نشان نمی‌دهد و این گونه به نظر می‌رسد که مالک متخلف دچار آسیب و جراحت جدی شده است؛ در صورتی که او هیچ‌گونه جراحتی نداشته است و روز بعد از درگیری برای رایزنی و ادامه ساخت‌وساز غیرمجاز به شهرداری مراجعه کرد اما مجدداً با مخالفت مسئولان شهرداری مواجه شد.

پرنیان گفت: این فرد پس از ناامید شدن از تقاضای خود برای تحت فشار قرار دادن مسئولان شهری، اقدام به انتشار فیلم پخش شده در مجازی کرده است. کلیپ کوتاه منتشر شده در فضای مجازی تقطیع شده اما در عین حال حرکت و برخورد خشن نیروی تخلفات شهرداری نیز اصلاً درست و توجیه‌پذیر نیست.

کد خبر 561466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.