ساماندهی دست‌فروشان در بندرعباس

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس گفت: از امروز دست‌فروشان و خودروهای حامل میوه در جاده شهید رجایی و دیگر مناطق شهر بندرعباس ساماندهی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد ملایی با اشاره به ممنوعیت سد معبر در پیاده روها، اظهار کرد: بر اساس تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، هر نوع سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها برای کسب یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری‌ها مکلف هستند از این کار جلوگیری کنند.

وی با بیان این‌که دست‌فروشی در شهرها در حال افزایش است، افزود: به لحاظ شرایط اقتصادی در جامعه و همچنین بحث اشتغال، مردم به دست‌فروشی روی آورده‌اند و از آن‌جا که دست‌فروشی به حداقل سرمایه نیاز دارد، در سال‌های اخیر در شهرها گسترش یافته است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس تاکید کرد: حضور وانت‌بارهای میوه‌فروش در سطح شهر باعث بروز مشکلات فراوانی مانند افزایش بار ترافیکی، امکان بروز تصادف و نارضایتی شهروندان در سطح شهر و کاهش زیبایی بصری در سطح شهر شده است.

وی با اشاره به این‌که معیشت و اشتغال شهروندان از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری است، گفت: شهرداری دغدغه نظم در شهر، اشتغال و معیشت شهروندان را دارد، باید دست‌فروشان با شهرداری همکاری داشته باشند و برای ایجاد نظم در شهر جابه‌جا شوند.

ملایی در خصوص خطرهای حضور خودروهای حامل میوه در حاشیه خیابان‌ها، تصریح کرد: با توجه به ایام نوروز و شلوغی خیابان‌ها، حضور این خودروها در حاشیه خیابان‌ها از نظر ایمنی برای شهروندان خطرناک و نگران‌کننده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری بندرعباس فضایی در جاده شهید رجایی برای ساماندهی دست‌فروشان و خودروهای حامل میوه در نظر گرفته است که از امروز یکشنبه _بیست‌ودوم اسفندماه_ کار جابه‌جایی و ساماندهی این خودروها صورت می‌گیرد.

کد خبر 561465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.