مشارکت هنرمندان در آذین‌بندی شهر اصفهان

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از نصب آثار هنرواره اصفهان به صورت موقت در ۲۵ نقطه پرتردد شهر اصفهان همزمان با نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در آذین‌بندی شهر از مشارکت هنرمندان مختلف استفاده می‌کنیم.

حمید قنادنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این هنرواره اسفند سال جاری با مشارکت هنرمندان مختلف برای ساخت المان‌های موقت نوروزی، اجرا شده و تاکید آن بر بهره‌گیری از ظرفیت همه هنرمندان در آذین‌بندی شهر بوده است.

وی با تاکید بر موقتی بودن نصب این المان‌ها در سطح شهر، افزود: آثار هنرواره اصفهان در سطح شهر ماندگار نخواهد بود و پس از تعطیلات نوروز جمع‌آوری می‌شود و به کارگاه فنی منتقل خواهد شد.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از حضور ۲۵ هنرمند در این رویداد هنری و داوری آثار توسط اساتید و متخصصان خبر داد و تصریح کرد: در ساخت این المان‌ها از خلاقیت در فرم، شکل و مواد مصرفی بهره گرفته شده است و هدف آن، ایجاد شور و نشاط در شهر بوده است.

وی با اشاره به فراخوان منتشر شده از سوی این سازمان برای جذب آثار مفهومی هنرمندان در ایام نوروز، گفت: این فراخوان حدود یک ماه پیش منتشر شد و حدود ۱۲۰ هنرمند اصفهانی برای این رویداد، طرح‌های خود را ارائه کردند که مجموع آنها مورد داوری قرار گرفته است و آثار برگزیده در ۲۵ عرصه شهری در نوروز نصب خواهد شد.

قنادنیا ادامه داد: در کنار آثار نصب شده، تابلویی شامل نام اثر و خالق آن نصب می‌شود.

کد خبر 561409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.