لزوم تبیین فرهنگ مهدویت با حمایت از جریان‌های معنوی

رئیس بنیاد مهدودیت و آینده پژوهی اصفهان گفت: بنیاد ۴۰۰ رابط مهدوی دارد که امسال با توجه به شرایط کرونایی با حضور در جشن های خانگی مهدویت و اهدای بسته‌های مهدویت به تبیین فرهنگ مهدویت می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام مهدی نیلی‌پور امروز _ یکشنبه بیست‌ودوم اسفندماه_ در سی و چهارمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های انقلاب اسلامی و فداکاری مردم برای مکتب شیعه، مهدویت توانسته جریان‌سازی جدی‌تری را ایجاد کند.

وی با اشاره به مبانی مهدویت، ادامه داد: در قرآن کریم سنت هدایت در تمام هستی در نظام تکوین و تشریع بیان شده است و از مبانی مهدویت این است که تحت نظام شیعه به بحث امامت توجه ویژه‌ای داریم و به عنوان شیعه ایرانی زیر پرچم امامت زندگی می‌کنیم.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان با اشاره به ضرورت تبیین جایگاه مهدویت، تاکید کرد: مهدویت اصطلاحی است که اگر خواستیم فرادینی به آن اشاره کنیم تحت عنوان منجی از آن یاد می‌شود، از نظر تشریع و دین، جایگاه مهدویت مشخص است و باید در مسئولیت‌ها و عرصه‌های مختلف از تفکر مهدویت بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه اعتقاد به مهدویت مهم‌ترین عامل و آرمان در پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم از مهدویت به عنوان یک آرمان یاد می‌کنند.

حجت الاسلام نیلی‌پور تصریح کرد: ظرفیت مهدویت تنها یک باور ذهنی نیست، اگر آن را به سطح عینی در زمینه‌های مختلف آموزش و پرورش، درمانی، کسب و کار بیاوریم شاهد برکات آن خواهیم بود و باید این باور به یک باور عینی جاری در زندگی تبدیل شود، مهدویت می‌تواند موتور محرک پیشخوان شود.

وی با اشاره به جهاد تبیین مهدویت، خاطرنشان کرد: در خصوص مهدویت اقدامات کمی انجام می‌دهیم، در حالی که در این زمینه لازم است اقدامات با باور جدی انجام و لایه‌های مختلف مهدویت تبیین شود و باید نگاه‌ها در این زمینه تغییر کند.

رئیس بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان در خصوص ایجاد وحدت و همدلی ذیل بحث مهدویت، گفت: لازم است صیانت و محافظت از اندیشه مهدویت و خرافه‌زدایی انجام شود.

وی با بیان اینکه باید در حوزه پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌ها در حوزه مهدویت اهتمام ویژه انجام شود، افزود: اندیشه جوانان شیعه را باید به سمت مهدویت سوق دهیم و لازم است اقداماتی جدی برای مهدویت جهانی اندیشیده شود، چرا که بحث مهدویت ریشه در غدیر دارد و باید این تفکر و باور را به اندیشه‌ای تمدنی تبدیل کنیم.

حجت الاسلام نیلی‌پور با بیان اینکه برگزاری جشن‌های خانگی مهدویت با کمک شهرداری و دیگر دستگاه‌ها امسال در دست اجرا است، ادامه داد: بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان ۴۰۰ رابط مهدوی دارد که امسال با توجه به شرایط کرونایی با حضور در جشن‌های خانگی مهدویت و اهدای بسته‌های مهدویت به تبیین فرهنگ مهدویت می‌پردازند.

وی با ارائه پیشنهاداتی برای مجموعه شهرداری و مدیریت شهری در راستای تبیین فرهنگ مهدویت، افزود: شهرداری اصفهان آموزش مهدویت به کارمندان و مدیران، فضاسازی شهری به ویژه در مناطقی مانند چهارراه ولی عصر _خیابان عسگریه با نصب المان و حمایت از جریان‌های مردمی در بحث معنویت را در دستور کار خود قرار دهد.

کد خبر 561407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.