توجه به صنعت گردشگری، رونق بخش زندگی شهری

کارشناس برنامه‌ریزی شهری با تاکید بر اینکه توجه به صنعت گردشگری زندگی شهری را رونق می‌بخشد، گفت: در کشورهای مختلف از جمله اسپانیا و ایتالیا، جهانگردی یکی از منابع اصلی اقتصاد است، بنابراین حفظ آثار تاریخی و فرهنگی و هویت شهر ضرورتی انکارناپذیر است.

گیتی اعتماد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اگر گردشگری با برنامه‌ریزی مناسب، رعایت شرایط و حفظ محیط زیست انجام شود، بی‌شک می‌تواند در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذار باشد، اشتغال ایجاد کند و زندگی شهری را رونق بخشد.

وی با اشاره به تأثیر گردشگری در اقتصاد شهرها، افزود: در کشورهای مختلف از جمله اسپانیا و ایتالیا، جهانگردی یکی از منابع اصلی اقتصاد است، بنابراین حفظ آثار تاریخی و فرهنگی و هویت شهر ضرورتی انکارناپذیر است، همچنین باید شرایط لازم برای بازدید گردشگران از نقاط دیدنی و گردشگری شهر فراهم شود تا مدت زمان اقامت آنها در شهرها افزایش یابد.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که آثار با ارزش تاریخی در داخل و خارج از شهر اصفهان وجود دارد و میدان نقش جهان این شهر در دنیا بی‌نظیر است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر خانه‌های تاریخی اقامتگاه‌های مناسبی برای مسافران و گردشگران است و باید از طریق رسانه‌ها میان مردم فرهنگ‌سازی انجام شود تا گردشگران در شهر احساس آرامش داشته باشند و تسهیلات اقامتی مناسب برای آنها تأمین شود.

وی ادامه داد: امنیت مراکز راهنمای گردشگران در قسمت‌های مختلف باید تضمین شود، این در حالی است که شناسایی کافی از شهرهای کشور در داخل و خارج به اندازه کافی صورت نگرفته است و فقط اخبار ناخوشایند از کشور منتشر می‌شود و باید در این خصوص اقدامات اساسی و با برنامه انجام شود.

کد خبر 561391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.