ابرپروژه جنگل‌کاری مالت آغاز شد

کشور «مالت» یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های سبزسازی را آغاز کرده است که بر اساس آن، ۵۰هزار درخت جدید کاشته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزارت انرژی و توسعه پایدار مالت از راه‌اندازی یک پروژه بزرگ جنگل‌کاری خبر داد که پارک ملی متروکه منطقه «این وادار» را به یکی از بزرگ‌ترین ریه‌های سبز این کشور تبدیل می‌کند.

بنا بر گزارش‌ها، این وزارت‌خانه طی پنج سال، ۲۰ میلیون یورو برای این طرح سرمایه گذاری خواهد کرد و پارک ۳۱۵ هزار متر مربعی «مرسسکلا» را با کاشت ۵۰ هزار درخت به یک منطقه سبز تبدیل خواهد کرد.

مالت درحال‌حاضر انجام کارهای مقدماتی، پاکسازی پارک و تنظیم برنامه مدیریت پروژه را آغاز کرده است. مدیر کل پارک مالتا، آدریان آتارد در این رابطه گفته است که سازمان باید این طرح را تا پایان ماه تکمیل کند. به گفته آتارد، این پروژه سبز به احیای زمین و تقویت تنوع زیستی منطقه کمک می‌کند.

وزارت انرژی و توسعه پایدار این کشور در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که کمیته راهبری را مسئول پیشبرد پروژه تعیین کرده است. گزارش شده است که این کمیته متشکل از نمایندگان سازمان‌های مختلف از جمله پارک‌های مالت، هیئت حاکمیت این وادار و بخش کشاورزی است. این اعضا با هم برای ایجاد یک استراتژی واحد برای پروژه، تعیین اهداف و اطمینان از برآورده شدن به موقع آن‌ها تلاش خواهند کرد.

رئیس هیئت حاکمیت این وادار، استیو بورگ، پیشرفت پروژه را مورد بحث قرار داد و اعلام کرد که اهداف مهم قبلاً محقق شده است. وی با بیان مثال‌های عینی از کارهای انجام شده برای آماده‌سازی پروژه، به تقویت نظارت دوربین مداربسته و نظافت ساحل اشاره کرد. به گفته دکتر بورگ، این اقدامات بازدیدکنندگان بیشتری را به پارکی که قبلاً نادیده گرفته شده بود، جذب کرده است.

وزیر انرژی و توسعه پایدار مالت گفت: این یک پروژه، بلندپروازانه اما قابل اجرا است و ما شاهد اتمام آن خواهیم بود. ما می‌خواهیم که این پارک برای همه از جمله خانواده‌ها و جوانانی که برای بازدید از آن می‌آیند، قابل دسترس باشد.

ابرپروژه جنگل‌کاری مالت آغاز شد

کد خبر 561368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.