چرا برخی افراد به بیماری کووید-۱۹ مبتلا نمی‌شوند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سطح بالای سلول‌های T موجود در بدن برخی افراد باعث شده است آن‌ها به بیماری کووید-۱۹ مبتلا نشوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا که باعث بروز بیماری کووید -۱۹ می‌شود، برای اولین بار در نوامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شناسایی شد، چند ماه پس از آن نیز سازمان جهانی بهداشت (WHO) آن را یک بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرد. از آن زمان تاکنون، افراد زیادی درگیر بیماری کووید -۱۹ و علائم مربوط به آن شده‌اند. گروهی از افراد با وجود اینکه در یک محیط و شرایط یکسان زندگی می‌کنند، به بیماری کووید -۱۹ مبتلا نشده‌اند؛ این افراد نه تنها درگیر ویروس کرونا نمی‌شوند، بلکه به کاهش انتقال ویروس نیز کمک شایانی می‌کنند.

آیا برخی افراد به بیماری کووید -۱۹ مبتلا نمی‌شوند؟

ویروس کرونا تاکنون چندین بار جهش پیدا کرده است؛ سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز تعدادی از سویه‌های جهش یافته را جز انواع نگران‌کننده در نظر گرفته است. کشورهای سراسر دنیا به منظور کاهش خطر انتقال بیماری کووید -۱۹، قوانین و مقرراتی را در نظر گرفته است؛ برخی افراد مجبور شدند به دلیل شرایط به وجود آمده، وظایف خود را به صورت دورکاری انجام دهند. گروهی از افراد با وجود زندگی در محیط مشابه افرادی که در معرض ویروس قرار گرفته‌اند، به بیماری کووید -۱۹ مبتلا نشده‌اند.

چرا برخی افراد به بیماری کووید -۱۹ مبتلا نمی‌شوند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سطح سلول‌های T در بدن برخی افراد بیشتر است. سلول T نوعی سلول حافظه در سیستم ایمنی است که به دلیل آلوده شدن به دیگر ویروس‌های سرماخوردگی ایجاد شده است؛ بنابراین این گروه از افراد در برابر ویروس کرونای فعلی که عامل بروز بیماری کووید -۱۹ است، ایمن هستند. به گفته محققان، اگرچه همه کروناویروس‌ها رفتار متفاوتی دارند، اما ویژگی‌های خاص مشابهی دارند. این شباهت باعث شده است که سلول‌های ایمنی بتواند آن‌ها را تشخیص دهد، بنابراین زمانی که بدن در معرض ویروس کرونا مشابه قرار می‌گیرد، با آن مقابله می‌کند و فرد دچار بیماری کووید -۱۹ نمی‌شود.

آیا افرادی که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا نشده‌اند، باید واکسن کرونا را دریافت کنند؟

تاکنون واکسیناسیون به عنوان مؤثرترین و بهترین روش برای پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ بوده است. بنابراین توصیه شده است که افراد واکسن کرونا و دوزهای تقویت‌کننده آن را در زمان تعیین شده دریافت کنند. به نظر می‌رسد که کاهش تعداد افراد بستری شده در بیمارستان به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا، دریافت واکسن کرونا بوده است؛ بنابراین لازم است همه افراد حتی کسانی که تاکنون درگیر بیماری کووید -۱۹ نشده‌اند، واکسن کرونا را تزریق کنند.

کد خبر 561362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.