طحان نظیف: بررسی بودجه ۱۴۰۱ تا اواسط هفته به پایان می‌رسد

سخنگوی شورای نگهبان با بیان این که تلاش می‌کنیم تا اواسط هفته بررسی بودجه به پایان برسد، گفت: ماده واحده و تبصره لایحه بودجه چند روز قبل به شورای نگهبان ارسال شد و اعضای این شورا نیز به صورت چند نوبته در نوبت‌های صبح، عصر و شب به صورت جامع و دقیق در حال بررسی آن هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، هادی طحان نظیف درباره بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در جلسه شورای نگهبان و فرایند این کار اظهار کرد: سعی ما در شورای نگهبان این است که به همه موضوعات رسیدگی کنیم تا بتوانیم بررسی جامع و کاملی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ماده واحده و تبصره لایحه بودجه چند روز قبل به شورای نگهبان ارسال شد و اعضای این شورا نیز به صورت چند نوبته در نوبت‌های صبح، عصر و شب به صورت جامع و دقیق در حال بررسی آن هستند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه البته هنوز جداول لایحه بودجه به شورای نگهبان ارسال نشده است، اظهار کرد: تاکید اعضای شورا این است که مجلس آنها را زودتر ارسال کنند که البته عزیزان در مجلس این قول را داده‌اند که آنها را زودتر برای ما ارسال کنند و به محض دریافت بررسی خواهد شد.

طحان نظیف ادامه داد: گاهی ذیل جداول، احکامی وجود دارد که باید بررسی شود و با شرع و قانون اساسی تطبیق داده شود.

وی ادامه داد: طبق قانون، شورای نگهبان برای بررسی لایحه بودجه ۱۰ روز فرصت دارد و حتی امکان تمدید این ۱۰ روز نیز وجود دارد، اما اگر این مدت را در نظر بگیریم این بررسی به سال آینده کشیده می‌شود، بنابراین همه اعضا با پشتوانه بررسی پژوهشکده شورا تلاش می‌کنند در سریع‌ترین زمان ممکن لایحه بودجه ۱۴۰۱ را به مجلس تقدیم کنند به ویژه اینکه ممکن است برای بررسی رفع ابهامات و ایرادات، رفت و برگشتی بین مجلس و شورای نگهبان وجود داشته باشد.

آیت‌الله اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان نیز در این باره گفت: در این بودجه بحث فقرزدایی، مساله کاهش تورم، مساله جمعیت و مسکن را مورد توجه قرار داده‌اند.

وی یادآور شد: اگرچه لایحه بودجه ۱۴۰۱ را براساس تطبیق شرع و قانون اساسی بررسی می‌کنیم اما در مجموع فرآیند بررسی در مسیر مصالح عامه است.

آیت‌الله اعرافی افزود: برای فرآیند بودجه‌نویسی اقدامات مناسبی صورت گرفته است، اما در عین حال معتقدیم کار اصلی باید روی اصلاح ساختار بودجه از سوی دولت و مجلس باشد.

آیت‌الله سید احمد خاتمی دیگر عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به تلاش اعضای شورا برای بررسی دقیق و سریع لایحه بودجه و ارسال آن به مجلس گفت: لایحه بودجه را باید طوری بررسی کنیم که خروجی آن فشار بیشتر بر مردم عزیز ما نداشته باشد.

وی تاکید کرد: هرچند زمان مهم است، اما اعضا دقت را فدای هیچ چیز نمی‌کنند.

سید فضل الله موسوی نیز در این باره گفت: تغییراتی را مجلس نسبت به لایحه دولت انجام داده که البته این تغییرات باید طوری باشد که در چارچوب کلیت لایحه باشد.

کد خبر 561334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.