بهره‌برداری از یک پروژه آبخیزداری در خوانسار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار گفت: با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال، پروژه بندهای چند منظوره با مصالح سنگ و سیمان به طول ۱۸۶۰ متر مکعب در آبراهه بالادست روستای لایجند به ظرفیت آبگیری ۲۱۵ هزار متر مکعب احداث شد.

مهدی کیخایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: میانگین بلندمدت بارش سالیانه خوانسار معادل ۳۶۰ میلی‌متر است، اما به دلیل موقعیت توپوگرافی خاص این شهرستان که به صورت کوهستانی و تپه ماهور است حجم قابل توجهی از بارش‌های سالیانه به صورت روان آب و یا سیلاب از آن خارج می‌شود.

وی افزود: خروج روان آب‌ها از شهرستان موجب بروز مشکل کم آبی و ایراد خسارت‌های جبران ناپذیر به ساکنان پایین دست می‌شود، لذا اجرای پروژه‌های آبخیزداری در خوانسار ضرورت دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار گفت: امسال با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال، پروژه بندهای چند منظوره با استفاده از مصالح سنگ و سیمان به طول ۱۸۶۰ متر مکعب در آبراهه بالادست روستای لایجند به ظرفیت آبگیری ۲۱۵ هزار متر مکعب در مدت زمان سه ماه احداث و در هفته منابع طبیعی بهره‌برداری شد.

کیخایی افزود: طی دو سال اخیر در دو حوزه آبخیز خشکرود و خم‌پیچ، بندهای متعدد چندمنظوره آبخیزداری با اختصاص اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال احداث شده است.

وی ادامه داد: به دلیل تأثیر بر منابع آبی پایین دست، درخواست‌های مردمی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در سطح شهرستان افزایش یافته است.

کد خبر 561329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.