افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی قبل از پایان سال مشخص شود

رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور گفت: با توجه به مصوبه افزایش دستمزد شورای عالی کار، خواهان تعیین میزان افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی قبل پایان سال جاری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر بیات درباره افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: در این خصوص نامه‌ای به موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نوشته‌ایم و در آن خواسته‌ایم که با توجه به تعیین حقوق کارگران از سوی شورای عالی کار، نسبت‌به تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در هفته جاری اقدام شود.

وی با اشاره به متن نامه افزود: با توجه به اعلام نتیجه مذاکرات فشرده اعضای شورای عالی کار درخصوص افزایش سالیانه حداقل دستمزد کارگران و تعیین سایر سطوح مزدی سال آینده و نظر به اهمیت موضوع، تعیین مقادیر افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی قبل از پایان سال جاری که حسب روال مرسوم و مؤکد هر ساله و منبعث از مصوبات شورای عالی کار پیروی می‌کند، مشخص شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی تصریح کرد: در این نامه از مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درخواست شده که با توجه به پیگیری‌های گسترده مستمری‌بگیران و بازنشستگان سراسر کشور درخصوص تسریع در تعیین تکلیف میزان افزایش حقوق سال ۱۴۰۱، دستور فرمائید به فوریت زمینه برگزاری جلسه‌ای با حضور جنابعالی، بنده و سایر اعضای کانون به ویژه هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران سراسر کشور تشکیل شود.

به گزارش ایمنا، رئیس کانون بازنشستگان کارگری شهرستان تهران در روزهای قبل گفته است: درحال‌حاضر نرخ سبد معیشت به حدود ۹ میلیون تومان برای سال ۱۴۰۰ رسیده است؛ البته نرخ غیررسمی آن در حدود ۱۲ میلیون تومان است اما کف ۹ میلیون تومان باید مبنای پرداخت مستمری و حقوق به بازنشستگان باشد. در این زمینه منتظر عدد نهایی تعیین دستمزد در شورای عالی کار می‌مانیم؛ اما همسان‌سازی و افزایش مستمری سالیانه باید به گونه‌ای برهم قرار گیرد که این حداقل ۹ میلیون تومانی را پوشش دهد. بودجه داخلی سازمان تأمین اجتماعی برای سال ۱۴۰۱، ۴۵۰ تا ۴۷۰ هزار میلیارد تومان است. با توجه به اینکه حدود یک چهارم آن در کسری قرار می‌گیرد، دولت مکلف است از محل بدهی خود عمده آن را جبران کند.

کد خبر 561285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.