انتقال از لالیگا به فولاد تعجب‌برانگیز نیست/ فوتبال ایران جزو برترین‌های آسیا است

پس از انتقال شوکه‌کننده‌ «ایبای گومز» بازیکن سابق تیم فوتبال اتلتیک‌بیلبائو به فولاد، ایجنت این بازیکن سرشناس صحبت‌های جالبی را در گفت‌وگو با خبرنگاران ایمنا مطرح کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طی روزهای اخیر «ایبای گومز» بازیکن سابق تیم فوتبال اتلتیک بیلبائو اسپانیا به قرمزهای خوزستانی پیوست. درواقع در یک اتفاق غافلگیرانه این خبر اعلام شد و باشگاه فولاد با انتشار تصاویری از لحظه امضای قرارداد، این انتقال را تأیید کرد.

لیگ ایران همواره شاهد حضور بازیکنان با کیفیت زیادی بوده که روی سطح مسابقات تأثیر مثبت گذاشته‌اند، اکنون ایبای نیز به آن نفرات خوب اضافه شده است. البته این را هم باید بدانید که خوزستانی‌ها هافبک-وینگر سابق باسکی‌ها را فقط برای لیگ قهرمانان آسیا به خدمت گرفته‌اند. با توجه به پر بودن سه سهمیه غیرآسیایی فولاد، به وسیله آیاندا پاتوسی، لوسیانو پریرا و موسی کولیبالی، ایبای گومز نمی‌تواند در این فصل لیگ برتر فوتبال ایران برای قرمزهای خوزستانی به میدان برود.

اگر بخواهیم در خصوص این بازیکن صحبت کنیم، گومز در بیلبائوبیسکای متولد شد و کار خود را در تیم بیلبائو در چهارم ژوئن ۲۰۱۰ شروع کرد. پس از سقوط سستائو در سال ۲۰۰۹ در دسته دو فوتبال اسپانیا، گومز به مدت دو سال به اتلتیک بیلبائو پیوست. او بیشتر فصل اول خود را با ذخیره‌ها در رده سوم گذراند. در هفدهم اکتبر ۲۰۱۰، گومز نخستین بازی خود را در لالیگا انجام داد و در دقیقه ۶۷ بازی خانگی مقابل رئال ساراگوسا به عنوان جایگزین به جای گائیزگا توکِرو وارد زمین شد.

این بازیکن ۳۲ ساله، علاوه بر اتلتیک بیلبائو، سابقه بازی در آلاوس اسپانیا را نیز دارد. در کارنامه وی ۲۲۶ بازی در لالیگا، ۲۸ گل و ۲۹ پاس گل در این لیگ معتبر دیده می‌شود. او همچنین در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا نیز حضور داشته است.

حضور بازیکنی در سطح لالیگا در ایران آن هم در سکوت خبری کامل، باعث تعجب و شوکه شدن اهالی لیگ برتر شده است. به همین منظور خبرنگار ایمنا با «اریک آلونسو» مدیر برنامه‌های ایبای گومز اسپانیایی به گفت‌وگو نشسته است تا از چگونگی انتقال وی به ایران مطلع شود که در ادامه می‌خوانید:

انتقال از لالیگا به فولاد تعجب برانگیز نیست/ بازیکنان لالیگایی به لیگ ایران خواهند آمد!


در ابتدا فرآیند انتقال عجیب گومز به فولاد را توضیح دهید. ایبای گومز کمتر از سه هفته دیگر باید برای فولاد در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود

برای این انتقال، جواد نکونام با ما ارتباط برقرار کرد؛ او بازیکن فوق‌العاده‌ای بود که سابقه بازی در لالیگا را داشت و اکنون هم به مربی بزرگی تبدیل شده است. ما از صحبت‌هایی که جواد نکونام انجام داد بسیار خوشحال و راضی بودیم؛ هم من و هم ایبای متوجه خواسته‌های او شدیم. نکونام برای حضوری پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا با ما مذاکره کرد و ما با این انتقال موافقت کردیم و این ترانسفر با موفقیت انجام شد.

با توجه به سابقه حضور ایبای در لالیگا، انتظار حضور او را در تیم‌های ایرانی نداشتیم؛ هرچند اتفاق مثبتی است

ایران لیگ بسیار خوبی دارد؛ همچنین از تیم ملی قدرتمندی برخوردار است. شاید برای بازیکنان لیگ‌های معتبر مرسوم نباشد که به لیگ برتر فوتبال ایران بیایند، ولی برای ما خیلی این انتقال تعجب‌برانگیز نبود. ما با دقت لیگ برتر فوتبال ایران را رصد می‌کنیم. کسی که واقعاً فوتبال ایران و تیم ملی‌اش را دنبال کند، متوجه می‌شود که آن‌ها در سطح خیلی خوب و از بهترین‌های آسیا هستند؛ به همین خاطر مشتاق بودیم که این انتقال انجام شود، حتی مشتاق هستم که انتقال‌های بیشتری به تیم‌های ایرانی رقم بزنیم؛ چرا که ایران، هم در سطح ملی و هم در سطح باشگاهی، روند بسیار خوبی دارد و از بهترین‌های آسیا است.

درخصوص ایران اطلاعاتی کسب کردید یا نکونام هم شما را یاری کرد؟

جواد در این مسیر به ما خیلی کمک کرد، البته این را هم بگویم که با ساسان انصاری هم رابطه بسیار خوبی دارم؛ او هم به ما تضمین‌های لازم را داد، راهنمایی کرد و شرایط را توضیح داد. وقتی صحبت‌های این دو نفر را شنیدم، مطمئن شدم که این انتخاب می‌تواند درست و منطقی باشد.

انتقال از لالیگا به فولاد تعجب برانگیز نیست/ بازیکنان لالیگایی به لیگ ایران خواهند آمد!


به نظر شما ایبای می‌تواند در لیگ ایران تأثیرگذار باشد؟

به‌طورقطع حضور در لیگ ایران می‌تواند برای ایبای ثمربخش باشد؛ از این جهت که وقتی او به ایران سفر کند، شناخت‌ها نسبت به ایران بهتر و ترس سایر بازیکنان هم کمتر می‌شود و می‌توانند در لیگ این کشور حضور پیدا کنند و بدرخشند. این یک قضیه منطقی است و کاملاً امکان رخ دادنش وجود دارد،.

ایجنت کدام بازیکنان مطرح حاضر در لالیگا هستید؟

با بازیکنان مطرح و لالیگایی زیادی مثل گونزالو اسکالانته که درحال‌حاضر در لاتزیو ایتالیا است همکاری دارم. بازیکنان دیگری هم هستند که می‌توانند از لالیگا به لیگ ایران بیایند، در حال حاضر صحبت‌هایی برای چند بازیکن دیگر هم انجام شده، اما هر انتقالی باید در زمان مناسب خودش اتفاق بیفتد؛ درست مثل ایبای گومز که زمان پیوستنش به فولاد مناسب بود.

آیا می‌توانید مبلغ قرارداد گومز را با فولاد بگویید؟

نمی‌توانم مبلغ قرارداد ایبای گومز را با باشگاه فولاد افشا کنم؛ چراکه این یک توافق محرمانه است. با این حال باید ببینیم که او با تیم جدیدش در لیگ قهرمانان آسیا چه نمایشی نشان خواهد داد.

گفت‌وگو از: علی سرفراز و سجاد اسدی_ خبرنگاران سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 561254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.