۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
ارتباط دست‌خط با اعتمادبه‌نفس

یک گرافولوژیست گفت: لازم است بدانیم پاره‌خط‌های گسترده نشان از اشتیاق برای برون‌گرایی از هر چیز، پاره‌خط‌های پرتابی نشان از اشتیاق برای حرکت روبه‌جلو و پاره‌خط‌های محکم و پرفشار نشان از اعتمادبه‌نفس دارد.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص علم گرافولوژی اظهار کرد: این علم برای شناسایی دست‌خط است و به دنبال آن با توسل به فاکتورها و قواعد مخصوص، شخصیت افراد شناسایی و سنجیده می‌شود. این علم قواعد خاص خود را دارد که می‌توان از آن‌ها برای شناخت روحیات افراد بهره برد.

وی ادامه داد: علم گرافولوژی جنبه شناخت و درمان دارد. برخی کارشناسان توصیه می‌کنند که تغییراتی مانند کاهش فشار قلم برای نوشتن انجام شود تا در درازمدت تأثیر آن در زندگی افراد مشاهده شود.

این گرافولوژیست خاطرنشان کرد: بررسی علمی هر موضوع به ابزارهای علمی و کاربردی مرتبط به آن موضوع نیاز دارد. به طور مثال برای علم شیمی ابزارهایی مانند ظرف‌های آزمایشگاهی، دستگاه‌های تجزیه مواد و بسیاری ابزارها و دستگاه‌های دیگر وجود دارد و در خصوص علم‌هایی مانند پزشکی و گرافولوژی که با انسان مرتبط است، دو مبحث تشخیص و درمان که با پارامترهای فردی ارتباط دارد، مطرح است.

وی با بیان اینکه علم گرافولوژی، روش‌های مطالعه و بررسی خصوصیات فردی بر اساس نحوه نوشتن است، اضافه کرد: بر اساس نتایج موارد بررسی شده توسط "National Pen Company" در آمریکا، خط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌شود و می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

محجوب تصریح کرد: دست‌خط هر فرد ناشی از ساختار عصبی و ویژگی‌های روانی، سن، فرهنگ و شغل وی است و این موضوع سبب می‌شود افراد با هم متفاوت باشند.

ویژگی‌های دست‌خط زن جوان راست دست

وی درخصوص ویژگی‌های دست‌خط زن ۲۱ ساله راست دست، افزود: اولین نکته‌ای که از این دست‌خط استخراج می‌شود پاره خط‌هایی است که دقیقاً سر جای خود قرار نگرفته یا زودتر از جای خود شروع یا دیرتر از زمان خود به پایان رسیده است که این امر باعث شده ابتدا و انتهای پاره‌خط‌ها به شکل خنجری شود.

این گرافولوژیست ادامه داد: این نکته را می‌توان با قرار دادن نوک قلم روی کلمات و دنبال کردن متن متوجه شد که نشان از خود مختاری‌هایی در رفتار روزمره است.

محجوب گفت: تمام سطرها روی خطوط تحریر شده‌اند که نشان از تبعیت از قوانین کلی است. اندازه متن تقریباً ریز و سرعت تحریر تقریباً بالا است که نشان ترکیبی از دقت، ترس از سکون، توانایی سریع انجام دادن کارها، آرمان گرایی همراه با پایبندی به مادیات است.

وی تصریح کرد: قالب کلی متن یک دست است؛ کلمات سوار هم نشده‌اند که نشان از رعایت کلیات و نداشتن تکبر است. زمانی رفتار پرخاشگرانه وی به تکبر تعبیر می‌شود؛ همچنین امضا ساده، عمودی و از نظر اشغال فضا باریک است.

این گرافولوژیست ادامه داد: امضا بعد از پیچشی به بالا می‌رود و به پایین می‌آید و در آخر خط افقی و یک نقطه زیر امضا ترسیم می‌شود؛ یعنی فرد خود را از دور بیهودگی خارج می‌کند و اعتماد به نفس خود را نشان می‌دهد و بعد از خستگی مربوط به آن سراغ منطق می‌رود و در آخر دقت خود را نشان می‌دهد.

ارتباط دست‌خط با اعتماد به نفس

کد خبر 561239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.