مدیریت پسماند ظرفیت مناسب همکاری قم و فنلاند است

شهردار قم با تاکید بر این‌که مدیریت پسماند از ظرفیت‌های همکاری میان قم و کشور فنلاند است، گفت: یکی از موضوعات مهم در کلان‌شهرهای کشور مدیریت پسماند است که می‌تواند زمینه خوبی برای ارتباط ایران با فنلاند فراهم کند.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با سفیر کشور فنلاند با بیان این‌که قم از شهرهای بسیار مهم و تاریخی در کشور است و ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد، اظهار کرد: بزرگترین حوزه علمیه کشور، مراکز پژوهشی و دانشگاه‌های بزرگی در قم وجود دارد که هر کدام ظرفیت بسیار خوبی محسوب می‌شوند و نزدیکی به پایتخت از امتیازهای این شهر است.

وی با بیان اینکه قم شهری صنعتی با مردمی خودجوش و علاقه‌مند به نقش‌آفرینی در توسعه کشور است، ادامه داد: ارتباط قدیمی میان دو کشور ایران و فنلاند وجود داشته است، ظرفیت‌هایی که در دو کشور وجود دارد، زمینه همکاری بسیار مناسبی را ایجاد کرده است، اما متأسفانه تاکنون از این ظرفیت به صورت خوب و کامل استفاده نکرده‌ایم.

شهردار قم با تاکید به این‌که این شهر به عنوان پایلوت شهر هوشمند در کشور انتخاب شده است، گفت: تکنولوژی‌های جدید فناوری اطلاعات در قم حال پیاده‌سازی هستند که این اتفاق می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری این شهر با کشورهای مختلف باشد.

وی با بیان این‌که مدیریت پسماند از دیگر ظرفیت‌های همکاری میان قم و کشور فنلاند است، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در کلان‌شهرهای کشور مدیریت پسماند است که می‌تواند زمینه خوبی برای ارتباط ایران و فنلاند باشد.

سقائیان‌نژاد در مورد تعاملات با شرکت‌های خارجی در بخش مدیریت پسماند، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی با شرکت‌های مختلف خارجی در زمینه مدیریت پسماند داشتیم، اما متأسفانه بحث‌ها جدی نیست و در سطح مذاکره باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: در صدد هستیم که از مباحث نظری و سطحی عبور کنیم به مرحله عملیاتی برسیم؛ شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار از ظرفیت‌هایی هستند و فعالیت این شرکت‌ها در قم توسعه پیدا کرده است که این اتفاق می‌تواند یکی دیگر از همکاری‌های دوجانبه باشد.

کد خبر 561235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.