مسدود شدن ۵۵ حلقه چاه غیرمجاز در کاشان

فرماندار ویژه کاشان از مسدود شدن ۵۵ حلقه چاه غیرمجاز در این شهر خبر داد.

محمدشریف زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نزدیک به دو دهه است که کشور ما در شرایط بحران کم‌آبی قرار گرفته است و امروز با بحران آب و خشکسالی روبه‌رو هستیم و همین امر موجب کاهش بسیار زیاد منابع آب سطحی و زیرزمینی شده است، یکی از راهکارهای برون‌رفت از بحران آب، مدیریت منابع آبی است؛ چراکه کاشان جزو مناطق کم‌بارش است که همین امر بحران آبی را دوچندان کرده است.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان کاشان افزود: در صورت مدیریت نشدن صحیح آب و اصلاح نشدن الگوی کشت در حوزه کشاورزی و ایجاد قحطی آب و نبود آب شرب، شاهد کوچ مردم و پراکنده شدن جمعیت خواهیم بود.

زارعی در خصوص تعداد حلقه چاه‌های موجود در شهرستان گفت: در کاشان در کل حدود ۸۸۳ حلقه چاه آب وجود دارد که از این تعداد ۴۲۶ حلقه چاه برای کشاورزی، ۱۲۵ حلقه چاه در حوزه صنعت، ۱۲۷ حلقه چاه آب شرب و بهداشت مورد استفاده قرار گرفته است و ۲۰۵ حلقه چاه نیز در حوزه خدمات و سایر صنوف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ در حدود ۴۲۴.۸ هزار متر مکعب حجم آب ذخیره شده است و ۵۵ حلقه چاه غیرمجاز مسدود، ۱۲ دستگاه غیرمجاز توقیف و تعداد ۱۴ عدد کنتور هوشمند نیز نصب شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان در خصوص لزوم نصب کنتورهای هوشمند خاطرنشان کرد: برای کلیه چاه‌های قابل استفاده در حوزه‌های مختلف به ویژه کشاورزی باید کنتورهای هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد تا بر اساس قوانین و مقررات موجود برداشت آب توسط اشخاص صورت بگیرد.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تاکید کرد: در حوزه کشاورزی هدررفت آب بسیاری وجود دارد که در همین راستا، وزارت جهاد کشاورزی به دنبال تغییر الگوی کشت است که ضرورت دارد در شهرستان نیز اقداماتی در این خصوص عملیاتی و از کشت گیاهان آب‌بر جلوگیری کنیم و به سمت مدیریت بهتر منابع آبی حرکت کنیم.

کد خبر 561219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.