گره کور زباله‌سوز ساری در انتظار بازگشایی

رئیس‌جمهور روز گذشته از طرح زباله‌سوز شهر ساری بازدید و دستورات لازم را برای اتمام این پروژه طی شش ماه آینده صادر کرد ‎تا شاید گره کور زباله‌سوز این شهر بازگشایی شود و وضعیت پسماند مرکز مازندران سامان پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با همراهی استاندار مازندران، فرمانده سپاه کربلا، شهردار ساری و جمعی از مدیران استانی در جریان بازدید از نیروگاه زباله‌سوز ساری با ابراز تأسف از تأخیر چندین ساله در تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه نیروگاهی مهم که از ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار مگاوات برق برخوردار است، اظهار کرد: مردم نباید گرفتار و معطل طرح‌ها و پروژه‌هایی باشند که اعتبار و راهکار تکمیل آن‌ها وجود دارد و لازم است با همت و اراده مضاعف نسبت به تکمیل اینگونه طرح‌ها اقدام شود.

وی پسماند را از مشکلات استان‌های مختلف به ویژه استان مازندران عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به پسماند که با زندگی روزمره مردم ارتباط دارد، نباید تأخیر داشته باشد؛ چراکه موجب مشقت و اذیت مردم می‌شود.

رئیس‌جمهور معاون اول خود را مأمور کرد تا قبل از پایان سال موضوعات مربوط به زباله‌سوزها را سروسامان دهد.

زباله‌سوز ساری به سرانجام می‌رسد

احمد وحیدی، وزیر کشور در این بازدید پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری را مهم‌ترین پروژه زیست‌محیطی شهرداری ساری عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح می‌تواند گام بزرگی برای پیشگیری از بروز آلاینده‌های زیست‌محیطی و تضمین کننده سلامت مردم مرکز استان باشد.

وی علت تأخیر اجرای این پروژه را کم‌کاری پیمانکار قبلی دانست و افزود: عملیات اجرایی این پروژه برعهده بسیج سازندگی قرار گرفت و مقرر شد با تأمین اعتبار از سوی دولت طی چند ماه آینده عملیات اجرایی این پروژه به سرانجام برسد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: نیروگاه زباله‌سوز ساری علاوه بر رفع مشکل زباله مرکز استان می‌تواند مشکل زباله‌های اطراف شهر ساری را نیز برطرف کند، ما نیز تلاش می‌کنیم اعتبارات لازم را برای اجرای این پروژه مهم مرکز استان لحاظ کنیم تا مجریان طرح را در زمان تعیین‌شده به اتمام برسانند.

زباله‌سوز ساری در انتظار تزریق اعتبار

جواد طالبی، شهردار ساری نیز بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های موردنیاز برای تکمیل و بهره‌برداری این نیروگاه تاکید کرد و گفت: ساخت این نیروگاه با پیگیری‌های انجام شده روند رو به رشدی داشته است و در صورت تزریق اعتبار، طبق زمان‌بندی مشخص آن را به پایان می‌رسانیم.

به گزارش ایمنا، در جریان سفر یک روزه هیئت دولت به استان مازندران، مهدی جمالی‌نژاد معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، غلامرضا شریعتی نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، رضا علیخانی معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار مازندران و جواد طالبی شهردار ساری از نیروگاه زباله‌سوز مرکز استان بازدید کردند.

کد خبر 561211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.