نیاز ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری برای اجرای پروژه‌های عمرانی

شهردار آمل گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی شهر آمل نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی داوودی در جمع خبرنگاران، با اشاره به مسئله رفع ترافیک شهر آمل، اظهار کرد: طرح پل روگذر هزار سنگر مصوبه شورای ترافیک است اما پیمانکار طرح قابلیت ادامه عملیات را ندارد و وزارت راه ناظر بر این پروژه بوده است، از این رو تلاش می‌کنیم اتفاق خوبی در این حوزه رخ دهد.

وی به جذب نیروهای مازاد بر سازمان‌های شهرداری اشاره کرد و افزود: تعدادی از نیروهای حجمی در این سازمان از دوره‌های قبل وجود دارد که سازوکار فشرده‌ای می‌طلبد، البته اصلاح نیروهای انسانی در دستور کار بوده تا بتوان با عدالت رفتار کرد.

شهردار آمل خاطرنشان کرد: باید برای بازگرداندن نیروهایی که در بیرون شهرداری فعالیت می‌کنند، برنامه ریزی شود.

داوودی با بیان اینکه در طرح پیاده‌روسازی هسته اصلی فعلاً برنامه خاصی وجود ندارد و در خصوص جابجایی نهادهای شهری از هسته مرکزی نیز هنوز برنامه‌ای مدنظر نیست و زمان بر است، تصریح کرد: طرح تعریض جاده چمستان کار گروهی است که به طور فشرده در دستور کار قرار گرفت و تاکنون هیچ نهادی برای منفعت‌طلبی خود وارد کار نشد و تاکنون لوله‌گذاری آبرو تمام شده و باکس‌ها نیز به اتمام رسیده تا این محور برای روزهای پایانی سال نو در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی در خصوص تعریض خیابان امام رضا (ع) گفت: ۲۵ میلیارد تومان مورد نیاز برای این تعریض تخصیص نیافته اما تاکنون ۱۷ میلیارد تومان برای تخریب چند باب مغازه و تعریض خیابان هزینه شده است.

شهردار آمل در خصوص راه‌اندازی سامانه شفافیت در شهرداری آمل تصریح کرد: در مورد سامانه شفافیت موافق آن هستم و نسبت به شفاف سازی پیمانکاران و نحوه قراردادها بهتر است در این سامانه قرار گیرد اما حقوق کارکنان یک مساله شخصی است و لزومی بر قرار دادن این ارقام برای عموم نیست.

داوودی تصریح کرد: شهرداری برای اجرای طرح‌های عمرانی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد اما دست یافتن به این میزان بودجه با توجه به درآمدزایی فعلی امکان‌پذیر نیست، از این رو معتقدیم اگر شهرداری به سمت شیوه‌های جدید درآمدزایی نرود مطمئناً به سمت ورشکستگی خواهد رفت.

وی گفت: در خصوص زباله عزم ملی در حال اتفاق است اگرچه در خصوص زمین سنگ چالک نیز مورد تأیید واقع نشده اما در این خصوص همه شهرداران سابق آمل برای زباله تلاش کردند تا شهر آمل به عنوان سه شهر بزرگ پایلوت کشوری برای رفع معضل زباله قرار گیرد.

کد خبر 561195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.