توجه به تحقق عدالت اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱

رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر با اشاره به توجه ویژه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری به توسعه متوازن و تحقق عدالت اجتماعی، گفت: کاهش بودجه مصوب شهرداری خدمت‌رسانی به شهروندان را در شرایط اقتصادی که با تورم روبه‌رو هستیم، با چالش مواجه می‌کند.

بهرام عمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان این‌که هر عدد و رقم مندرج در بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ شهرداری نشانگر تعریف یک آیتم خدمت‌رسانی به شهروندان است، اظهار کرد: اقدامات مدیریت شهری در روزهای پایانی سال مانند نهضت آسفالت، تعریض بلوار عطار و فعالیت نواحی شش‌گانه حاصل پیگیری اعضای شورای اسلامی و اهتمام و اراده مدیران شهری، کارمندان و کارگران در شهرداری بوده که رضایتمندی نسبی شهروندان شاهین‌شهری را نیز به دنبال داشته است، البته امور زیادی بر زمین مانده است که امیدوارم در سال آینده بتوانیم پایه‌گذار خدمات شایانی به شهروندان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کاهش بودجه مصوب شهرداری خدمت‌رسانی به شهروندان را با چالش مواجه می‌کند، ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب مستلزم همکاری تمام دستگاه‌ها از جمله فرمانداری است و در این راستا نماینده مردم شهرستان در مجلس، امام جمعه، دستگاه قضا، مدیران نهادهای انقلابی، مراکز خدماتی و ادارات دولتی همواره همراهی و همکاری کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر تصریح کرد: لایحه بودجه شهرداری پس از ساعت‌ها بررسی و کارشناسی ردیف به ردیف در کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی با حضور کارشناسان شهرداری و سازمان‌های مربوطه تصویب شد.

وی با بیان این‌که در بودجه سال ۱۴۰۱ به توسعه متوازن و تحقق عدالت اجتماعی توجه ویژه‌ای شده است، افزود: تسریع تأیید بودجه در کمیته انطباق خدمت‌رسانی شهرداری بر اساس برنامه پیش‌بینی شده انجام خواهد شد.

عمویی خاطرنشان کرد: اگر ردیف اعتباری با عنوان هزینه تجملات و تشریفات در بودجه شهرداری وجود دارد، شورای اسلامی شهر با حذف آن هیچ مخالفتی ندارد، اما وقتی شهرداری به دنبال وصول درآمدهای به‌جا مانده از سال‌های قبل است، نکته مهم دیگر در خصوص وصول بودجه از طریق دفترچه عوارض محلی خواهد بود که استانداری در راستای سیاست‌های دولت آن را تأیید کرده است. لوایح تعیین نرخ کرایه پیشنهادی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در صحن علنی شورای اسلامی شهر بررسی شد تا مشکلات موجود رفع شود.

کد خبر 561176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.