لزوم بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی قبل از ورود به سایت پسماند

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی توسط بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی دزفول مورد انتظار شورای اسلامی شهر است.

محمدحسن پرآور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی، اظهار کرد: همواره شورای اسلامی شهر و شهرداری برای دفع و دفن زباله‌های عفونی و جلوگیری از شیوع خطرات این زباله‌ها همراه بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی دزفول خواهد بود، همان‌طور که تاکنون با مجموعه بیمارستان همکاری و همیاری شده است، از این به بعد نیز این رویه همکاری استمرار دارد و در صورت نیاز افزایش نیز خواهد یافت.

وی افزود: همان‌طور که شورای اسلامی شهر از شهرداری انتظار دفن بهداشتی زباله‌ها را دارد، از بیمارستان نیز انتظار دارد با تهیه دستگاه‌های خردکن و بی‌خطرساز، نسبت به بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی قبل از حمل به سایت دفن پسماند اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به اینکه دزفول در حال تبدیل شدن به قطب درمانی منطقه و استان‌های همجوار است و در بعضی از رشته‌ها نیز این اتفاق افتاده است، گفت: موضوع شهرک سلامت که در جلسات شورای اسلامی شهر مطرح شد، می‌تواند نقش بسزایی در تقویت زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهداشتی درمانی داشته باشد و در جهت جذب توریسم درمانی و گردشگر سلامت نیز بسیار مؤثر است.

وی وجود دو مرز مهم در استان و امکان سفر زمینی از کشور عراق به دزفول را ظرفیتی در جهت جذب گردشگر درمانی دانست و اضافه کرد: با توجه به پتانسیل‌های دزفول در تمام زمینه‌ها این امکان وجود دارد تا با توسعه زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و دریافت مجوزهای لازم در این خصوص تولید ثروت کنیم و از این ظرفیت استفاده کنیم.

کد خبر 561158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.