آماده‌سازی شهر فومن برای استقبال از نوروز

شهردار فومن گفت: برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ طرح زیباسازی و آماده‌سازی سیما و منظر شهری در حال اجرا است.

کاظم قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری فومن طرح زیباسازی شهر را با کمک ۳۰ نیروی خدمات شهری و به‌کارگیری ۹ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین، تا پایان اسفندماه اجرا می‌کند. در این طرح خیابان‌های اصلی و فرعی، بلوارها، محلات و کوچه‌ها رفت‌وروب، پاکسازی و شست‌وشو می‌شود.

وی افزود: رفع موانع فیزیکی و جمع‌آوری نخاله‌ها، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر، شست‌وشوی سطل‌های زباله، نصب چراغ‌های روشنایی و رفع خاموشی‌ها در بلوارها و میادین و نورپردازی مسیرهای ورودی و خروجی شهر، از جمله اقدامات انجام شده در طرح استقبال از بهار است.

شهردار فومن با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی تعمیر و شیرآلات آن تعویض شده است، خاطرنشان کرد: گل‌کاری میادین با انواع گل‌های فصلی در حال اتمام است و نهال‌کاری فضای سبز شهری با گونه عنبرسائل از روز درختکاری آغاز شده و هم‌اکنون نیز در حال انجام است.

قربانی با بیان اینکه رنگ‌آمیزی بلوارها و میادین سطح شهر به طول ۱۷ تا ۱۹ هزار متر در حال انجام است، ادامه داد: یکی از جاذبه‌های گردشگری فومن مجسمه‌های این شهر بوده که رنگ‌آمیزی و مرمت آن‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی اسفندماه جاری، سه هفت‌سین نوروزی در میدان‌های پاسداران، ولی عصر (عج) و ولایت فقیه نصب و لحظه تحویل سال مراسم نورافشانی در فومن برگزار می‌شود، تصریح کرد: در آستانه نوروز مزار شهدا و آرامستان پاکسازی، شست‌وشو و غبارروبی شده و مراسم تحویل سال در مزار شهدا برگزار می‌شود.

شهردار فومن با بیان اینکه نیروهای شهرداری در ایام نوروز به صورت شیفت در آماده‌باش کامل برای خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران هستند، گفت: شهرداری فومن در تلاش است تا با زیباسازی بیشتر شهر در نوروز ۱۴۰۱، فضایی شاد و پرنشاط در شهر ایجاد و رضایت شهروندان و گردشگران را جلب کند.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 561146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.