۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
ماسک زدن در یونان اجباری نیست

استفاده از ماسک در فضاهای فضای باز یونان دیگر اجباری نیست؛ این تصمیم بر مبنای توصیه کارشناسان این کشور در خصوص بیماری کرونا گرفته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزارت بهداشت یونان اعلام کرده است که استفاده از ماسک صورت در فضاهای باز یونان از تاریخ پنجم مارس دیگر اجباری نیست، اما ماسک زدن در فضاهای شلوغ همچنان توصیه می‌شود.

تصمیم جدید دولت یونان، بر مبنای توصیه گروهی از کارشناسان در خصوص بیماری Covid-19 است. روز چهارشنبه، آمار مبتلایان به کووید -۱۹ در این کشور حدود ۱۵ هزار و ۵۵۷ مورد جدید و تعداد فوتی‌های آن ۵۷ مورد در مدت ۲۴ ساعت بود.

موفقیت یونان در مهار ویروس کرونا

با توجه به آخرین داده‌های رسمی، بیش از ۱۹.۹ میلیون دوز واکسن در حال حاضر در یونان توزیع شده است و از ۱۰ نفر، هفت نفر به طور کامل واکسینه شده‌اند. در ماه فوریه، یونان به طور جزئی محدودیت‌های مربوط به مکان‌های ورزشی، تفریحی و محل کار را لغو کرد.

ماسک زدن در یونان اجباری نیست

در بین کشورهای اروپایی، یونان توانست با موفقیت ویروس کرونا را مهار کند و کمترین میزان مرگ‌ومیر را به خود اختصاص دهد. پیش‌بینی‌های قبلی نیز حاکی از این بود که یونان زودتر از سایر کشورهای اروپایی به وضع عادی قبل از دوران همه‌گیری کرونا بازخواهد گشت؛ این موضوع دستاوردهای اقتصادی بزرگی را برای این کشور به ارمغان می‌آورد.

بهبود کرونا و رونق گردشگری در یونان

تنها چهار روز پس از فوت اولین بیمار کرونایی، دولت آتن تمام مشاغل غیرضروری را تعطیل کرد و یک هفته بعد از آن تمام ترددهای غیرضروری را در این کشور ممنوع اعلام کرد. واکنش سریع و به‌موقع یونان در مقابله با ویروس کرونا باعث شد تا بر سیستم بهداشتی این کشور فشار زیادی وارد نشود.

یونان امیدوار است از اواسط ماه می، میزبان گردشگران باشد، اما رونق صنعت گردشگری یونان که حدود یک‌پنجم اقتصاد این کشور به آن متکی است، به این موضوع بستگی دارد که تا ماه می کدام کشورها امکان سفرهای خارجی را برای شهروندان خود فراهم می‌کنند.دولت یونان از اجرای طرح گذرنامه واکسن برای ورود گردشگران خارجی به کشور خود استقبال کرده است.

ماسک زدن در یونان اجباری نیست

کد خبر 561109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.