بیشترین تلفات جاده‌ای کشور مربوط به مازندران است

وزیر بهداشت با ابراز نگرانی از آمار بالای تصادفات و تلفات جاده‌ای، وضعیت بد جاده‌ها و خرابی آسفالت‌ها گفت: بیشترین تلفات جاده‌ای کشور مربوط به مازندران است.

به گزارش ایمنا، بهرام عین‌اللهی در جریان سفر یک روزه هیئت دولت به مازندران، به عنوان نماینده رئیس جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان محمودآباد، اظهار کرد: حضور و بازدید میدانی مسئولان در مناطق و شهرستان‌ها نشان دهنده عزم راسخ دولت برای بررسی و رفع مشکلات است.

وی ویروس کرونا را دلیل حضور نیافتن در میان مردم و تمام نقاط شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: بازدیدهای میدانی مستمر خواهد بود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تمام نامه‌های مردم طبقه‌بندی شده و به دست مسئولان مربوطه خواهد رسید، گفت: شرایط اقتصادی خاصی داریم، از ابتدای انقلاب تاکنون لحظه به لحظه هنوز در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم.

عین‌اللهی با تاکید بر استفاده حداکثری از استعدادهای محلی خاطرنشان کرد: استعدادها و ظرفیت‌های محلی نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه مناطق ایفا می‌کنند که باید به آن توجه شود.

وی با ابراز نگرانی از آمار بالای تلفات جاده‌ای و تصادفات و وضعیت بد جاده‌ها و خرابی آسفالت‌ها در استان، افزود: بیشترین تلفات جاده‌ای کشور مربوط به مازندران است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در دو سال گذشته کرونا ضربه بسیار مهلکی به آموزش کشور وارد کرد، ادامه داد: آثار زیان باری در دوران پسا کرونا گریبان‌گیر خواهد شد که باید به آن توجه و برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به استقرار بیمارستان شهدای محمودآباد در کنار دریا خاطرنشان کرد: این شهرستان با این ظرفیت، فرصت خوبی برای طرح گردشگری سلامت دارد که توجه به این مسئله تأثیر و نتایج خوبی به دنبال دارد.

عین‌اللهی تصریح کرد: اولویت اصلی ما در حوزه بهداشت و درمان در روستاها تأسیس و تجهیز خانه‌های بهداشت است، هر جا که پروژه خانه بهداشت شروع شده باشد ما در تکمیل آن کمک می‌کنیم.

همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان محمودآباد وضعیت نابسامان جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی، قیمت بالای لوازم کشاورزی و مشکل سوخت برای کشاورزان، کمبود اعتبار لازم جهت تکمیل و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام، کمبود تجهیزات و نیروی انسانی و کادر متخصص پزشکی، جابجایی مدیران ناتوان، توسعه فرودگاه بیشه‌کلا، تکمیل پروژه ۵۰۰ مگاواتی برق، وضعیت بد آب شرب و کمبود آب زراعی و رفع موانع اشتغال بانوان از مسائلی بود که توسط نمایندگان مردم، اصناف، اقشار و ادارات شهرستان محمودآباد در جلسه با نماینده رئیس جمهور مطرح شد.

گفتنی است که عین‌اللهی همچنین پیش از حضور در جلسه شورای اداری با خانواده شهید بهرام طهماسبی، شهید مدافع سلامت شهرستان محمودآباد، دیدار کرد و پس از آن با حضور در بیمارستان شهدای این شهرستان از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید و نحوه ارائه خدمات درمانی در این مرکز را مورد ارزیابی قرار داد.

منبع: ایسنا

کد خبر 561056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.