نساجی یک- سپاهان ۳/ زور ساکت به محرم نرسید

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی خارج از خانه مقابل نساجی جایگاه سومی خود را مستحکم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال، امروز _جمعه بیستم اسفندماه_ تیم‌های نساجی و سپاهان در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۳ بر یک سپاهان به پایان رسید.

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های نساجی و سپاهان

ورزشگاه: امام رضا (ع) مشهد

تماشاگر: -

گل‌ها: سعید غلامعلی بیگی (دقیقه ۶۷) از نساجی؛ سجاد شهباززاده (دقیقه ۲۳)، امید نورافکن (دقیقه ۴۳) و دانیال اسماعیلی فر (دقیقه ۴+۹۰) برای سپاهان

اخطار: شاهین طاهرخانی (دقیقه ۵۸)، علیرضا حقیقی (دقایق ۵۹ و ۸۷)، اکبر صادقی (دقیقه ۶۴) از نساجی؛ محمدرضا مهدی زاده (دقیقه ۴۰)، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۷۰)، رشید مظاهری (دقیقه ۷۵) از سپاهان

اخراج: علیرضا حقیقی (دقیقه ۸۷) از نساجی

نساجی: علیرضا حقیقی، حامد شیری، سعید غلامعلی بیگی، امیر مهدی جانملکی (۴۶- شاهین طاهرخانی)، اکبر صادقی، حسن نجفی (۸۹- حسین خطیر)، ایوب کلانتری (۷۷- محمد مهدی نظری)، رضا جعفری، متین کریم زاده (۶۱- صابر حردانی)، مسعود شجاعی و کریم اسلامی

سرمربی: ساکت الهامی

سپاهان: رشید مظاهری، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، گئورگی گولسیانی، محمد نژادمهدی، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد کریمی، سروش رفیعی (۹۵- عزت الله پورقاز)، محمدرضا حسینی (۷۵- رضا میرزایی)، فرشاد احمدزاده (۸۸- میلاد جهانی) و سجاد شهباززاده

سرمربی: محرم نویدکیا

داور: جواد رحیم زاده

شرح بازی:

سپاهان در حالی دیدار با نساجی را آغاز کرد که از همان ابتدا میل به گلزنی با بازی هجومی این تیم مشخص بود. با این حال اما پس از گذشت دقایقی این نساجی میزبان بود که بر بازی مسلط شد و چند حمله خوب روی دروازه سپاهان ترتیب داد و روی چند ضربه آزاد و ارسال نیز روی دروازه مهمان خطرناک ظاهر شد. در اواسط نیمه نخست اما روی یک اشتباه از سوی صادقی، هافبک دفاعی نساجی و توپ گیری خوب رفیعی، سپاهان توسط شهباززاده به گل رسید تا ابتکار عمل را در دست بگیرد. بر خلاف بازی خانگی قبلی سپاهان مقابل تراکتور اما در این دیدار سپاهان گل تساوی را دریافت نکرد و در اواخر نیمه نخست بار دیگر این بار روی یک ضد حمله توسط نورافکن به گل رسید.

در نیمه دوم سپاهان هوشمندانه کاملاً عقب نشست تا فضا را از مهره‌های هجومی تیم ساکت الهامی بگیرد. در سوی دیگر تیم نویدکیا روی ضد حملات نیز برنامه داشت تا روی فرارهای حسینی و احمدزاده از راست و چپ بتواند گل سوم را به ثمر برساند. با این حال اما در حالی که نساجی در خلق موقعیت روی دروازه سپاهان ناکام بود روی یک ضربه از راه دور بسیار زیبا البته به لطف واکنش ضعیف مظاهری به گل رسید تا اختلاف به حداقل برسد و دقایق باقیمانده بسیار حساس دنبال شود.

در دقایق پایانی بازی در حالی که نساجی رو به بازی انتحاری برای زدن گل تساوی آورده بود در یک ضد حمله روی فرار رضا میرزایی که از اواسط نیمه دوم به جای حسینی به زمین آمده بود حقیقی، دروازه بان نساجی بیرون محوطه جریمه مرتکب خطای هند شد تا با دریافت اخطار دوم، از زمین اخراج شود و در دقایق اضافه نساجی ۱۰ نفره شود. در وقت‌های اضافی نیز نساجی که با یک یار کمتر برای زدن گل تساوی بالا بازی می‌کرد بار دیگر اسیر ضد حملات سپاهان شد و این بار توسط اسماعیلی فر گل سوم را دریافت کرد.

سپاهان با این پیروزی ۴۱ امتیازی شد و جایگاه سومی خود را مستحکم‌تر از قبل کرد. در سوی دیگر نیز نساجی که خطری بابت سقوط احساس نمی‌کند با شکست در این دیدار به رده یازدهم جدول سقوط کرد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۲۳- سپاهان) - توپ گیری سروش رفیعی از اکبر صادقی در پشت محوطه جریمه نساجی منجر به موقعیت عالی شوت زنی برای شهباززاده از روی خط محوطه جریمه شد و او با یک کنترل و ضربه سنگین پای راست دروازه علیرضا حقیقی را باز کرد.

۲-۰ (دقیقه ۴۳- سپاهان) - در یک ضد حمله ارسال بلند رفیعی در پشت محوطه جریمه نساجی به شهباززاده رسید و او با یک پاس در عمق نورافکن را صاحب توپ کرد تا او با یک حرکت بدن حامد شیری را فریب دهد و در موقعیت تک به تک دروازه نساجی را باز کند.

۲-۱ (دقیقه ۶۷- نساجی) - شوت پای چپ سرکش غلامعلی بیگی از فاصله‌ای دور به تور دروازه سپاهان چسبید.

۳-۱ (دقیقه ۴+۹۰- سپاهان) - در یک ضد حمله توپ در سمت چپ به میلاد جهانی رسید و ارسال او درون محوطه جریمه با ضربه اسماعیلی همراه شد که توپ پس از برخورد به تیر در برگشت با ضربه سر خود اسماعیلی فر به گل تبدیل شد.

دقایق حساس:

دقیقه سه- ارسال اسماعیلی فر از سمت راست در تیر دور با ضربه سر احمدزاده همراه شد اما توپ پس از برخورد به مدافع حریف راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۵- ارسال حسینی از سمت راست در پشت محوطه جریمه به نورافکن رسید و او با یک کنترل خوب موقعیت گلزنی را برای خود فراهم کرد اما ضربه زمینی نورافکن را دروازه بان نساجی برگشت داد.

دقیقه ۱۸- ارسال ضربه آزاد از سمت راست در محوطه جریمه سپاهان تبدیل به موقعیت خطرناکی شد و ابتدا کریم اسلامی در تیر دور شانس خود را امتحان کرد که توپ به اسماعیلی فر خورد و توپ برگشتی در ادامه با ضربه کلانتری از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۳۵- ارسال نورافکن از سمت چپ در مرکز محوطه جریمه به شهباززاده رسید اما توپ روی پای او ننشست و موقعیت ایده آل از دست رفت.

دقیقه ۵۶- روی یک ضد حمله بسیار خطرناک حسینی در سمت راست صاحب توپ شد و در حالی که با حقیقی تک به تک شده پاس او عرض دروازه را طی کرد و از سمت دیگر زمین به بیرون رفت.

دقیقه ۷۹- ارسال از سمت راست و ضربه سر حردانی که با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹۳- در یک ضد حمله پاس در عمق رفیعی به نورافکن رسید و ضربه پای راست او از درون محوطه جریمه به تیر عمودی دروازه نساجی برخورد کرد.

اتفاق ویژه:

این چهارمین پیروزی متوالی سپاهان مقابل نساجی بود. بدین ترتیب در دو فصل متوالی سپاهان موفق به پیروزی رفت و برگشتی مقابل نساجی شده است.

بهترین بازیکن:

سروش رفیعی در روزی که یک پاس گل داد و تاثیر زیادی روی موقعیت‌های خطرناک سپاهان و گل سوم این تیم داشت بهترین بازیکن زمین بود. در کنار او سجاد شهباززاده نیز با یک گل و یک پاس گل دیگر بازیکن برتر میدان بود.

کد خبر 561037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.