جنگ‌افروزی، توطئه مستکبران است

امام جمعه زرین شهر گفت: تناقض‌گویی رسانه‌های غربی در خصوص جنگ اوکراین رسوایی مدعیان حقوق بشر را رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر، جنگ افروزی در کشورهای مختلف را توطئه مستکبران جهان دانست و اظهار کرد: منفعت طلبی و سودجویی سردمداران آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی امروز شعله‌های جنگ را برافروخته است و نمونه این جنگ افروزی‌ها را در طول تاریخ می‌توان جست و جو کرد.

وی افزود: نقش برجسته آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی با زیاده خواهی آنان و همچنین فروش تسلیحات نظامی در جنایت‌های مختلف کاملاً مشهود بوده و نیاز است نسل جوان کشور با ام‌المصائب و ریشه مشکلات منطقه و جهان بیش از پیش آشنا شوند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: نسل امروز باید آگاهانه به تحلیل مسائل بپردازد و بر همین اساس باید بدانند برخی کشورهای ابر قدرت برای حفظ منافع خود در دیگر کشورها و چپاول دارای‌های ارزشمند آن کشور با قلدری جنایت‌های مختلفی را طراحی و در کشورهای مختلف به مرحله اجرا می‌رسانند.

وی با بیان اینکه تناقض‌گویی رسانه‌های غربی در خصوص جنگ اوکراین رسوایی مدعیان حقوق بشر را رقم زد، گفت: گزارشگر غربی - آمریکایی هنگام پخش گزارش از اوکراین با بغض به‌گونه‌ای وانمود کرد که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تاب دیدن صحنه‌های کشتار مردم را نداشته وقوع جنگ مورد تأیید آنان نبوده و نیست.

باقریان ادامه داد: چگونه می‌توان باور کرد آنان تاب دیدن صحنه‌های جنگ و کشتار را ندارند اما هزاران نفر از مردم مظلوم افغانستان، سوریه، یمن، میانمار، عراق و… زیر گلوله‌ها و اقدامات وحشیانه آنها به خاک و خون کشیده شوند.

وی اضافه کرد: سیاست‌های دوپهلو رسانه‌های اروپایی و آمریکایی در جنگ اوکراین نشان داد که رسانه‌های این کشورها تنها تریبون تبلیغاتی مستکبران جهان هستند و توسط آنان اداره و هدایت می‌شوند.

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: امروز کشورهای مدعی بیشتر به دنبال مذاکره هستند چرا که ایران اسلامی با مقاومت و ایستادگی ملت همیشه در صحنه و تلاش انقلابی نخبگان و مهندسان داخلی نشان داده‌اند توطئه‌هایی چون جنگ تحمیلی و تحریم‌های مختلف ظالمانه اثر بر پایبندی آنان به نظام و کشور نداشته و سبب ناامیدی مستکبران شده است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای مدعی حقوق بشر امروز بیشترین آسیب‌ها را از تحریم‌های ظالمانه که علیه ایران اسلامی وضع کرده‌اند می‌بیند، قیمت نفت و گاز با توجه به وضعیت حاکم بر منطقه به شکل سرسام‌آور افزایش یافته و کشورهایی که در گذشته مخالف مذاکره بودند امروز به دنبال به ثمر نشستن مذاکرات هستند و این تغییر موضع نمونه دیگری از منفعت طلبی استکبار جهانی است.

باقریان یادآور شد: همه ما مدیون خون شهدا و صبوری خانواده‌های آنان هستیم، از این رو فرهنگ غنی ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود تا شاهد تقویت روحیه شجاعت، ایستادگی، مقاومت و ایثار در جامعه باشیم.

وی افزود: شهدا چراغ روشن مسیر حرکت ما هستند بر همین اساس حفظ مسیر حرکت شهدا برای آحاد مردم جامعه یک اصل مهم و حیاتی برای کشور به شمار می‌آید از این رو باید سیره زندگی همه شهدا به شکلی مستند ثبت شود تا در اختیار نسل امروز و آینده قرار گیرد.

امام جمعه زرین شهر اقدامات بنیاد نهج‌البلاغه در شهرستان لنجان را ستودنی دانست و گفت: به همت بنیاد نهج‌البلاغه در بیشتر مساجد شهرستان لنجان جلسات کاربردی نهج‌البلاغه در حال برگزاری است تا آحاد مردم خصوصاً نسل جوان با نهج‌البلاغه و کلام امام علی (ع) آشنا شوند.

وی اظهار کرد: اگر درس‌های کاربردی نهج‌البلاغه در جامعه اسلامی پیاده شود بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی، سیاسی و اقتصادی نیز حل خواهد شد.

کد خبر 561018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.