اجرای طرح جمع‌آوری رایگان پسماند باغی در لیدز

شورای شهر لیدز از پیاده‌سازی طرح رایگان جمع‌آوری پسماند باغی از مارس تا دسامبر خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لیدز بزرگترین خدمات جمع‌آوری پسماند باغی را ارائه داده است که می‌تواند توسط هر یک از شوراهای سراسر بریتانیا پیاده‌سازی شود. لیدز همچنین از معدود شوراهای بریتانیا است که این کار را رایگان انجام می‌دهد. مأمورین شهرداری این شهر سال گذشته ۳۵ هزار تن پسماند باغی از سطل‌های قهوه‌ای توزیع‌شده در شهر تخلیه کردند.

سطل‌های قهوه‌ای طرحی برای پیشگیری از انتقال پسماند باغی به سطل‌های سیاه و کمک به جمع‌آوری ضایعات باغی از خانه‌هایی است که باغ دارند. این ضایعات در راستای اهداف زیست‌محیطی با کاشتن مجدد قلمه‌های هرس‌شده، استفاده مجدد از ضایعات با تولید کمپوست یا ایجاد تل‌هایی برای حشرات، پرندگان و دیگر جانوران حیات‌وحش محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نه تنها به اکوسیستم که به خود باغ‌ها هم کمک می‌کند.

شورای شهر لیدز برای جمع‌آوری این زباله‌ها هشت مرکز بازیافت زباله‌های خانگی تأسیس کرده است که در طول هفت روز هفته فعالیت دارند و به‌صورت آنلاین یا با دانلود برنامه « Leeds Bin» روی گوشی‌های همراه خود از زمان تعیین‌شده برای جمع‌آوری سطل‌های قهوه‌ای باغ خود مطلع می‌شوند. شورا همچنین برای کمک بیشتر به ساکنان در زمینه کمپوست‌سازی، با گریت‌گرین سیستمز همکاری می‌کند که برای ساکنان شهر تا ۴۰ درصد تخفیف انحصاری در ارائه طیف وسیعی از انواع کمپوست‌ها ارائه می‌دهد.

عضو اجرایی بخش محیط‌زیست و مسکن شورای شهر لیدز با نامیدن از سرگیری خدمات رایگان جمع‌آوری سطل‌های قهوه‌ای به‌عنوان خبری خوشایند که نشان‌دهنده بازگشت بهار به لیدز است و به ساکنان شهر کمک می‌کند تا ضایعات باغی خود را مدیریت کنند، ساکنان را دعوت کرد که بیشتر به کمپوست‌سازی روی آورند و از معامله تضمین‌شده شورا مبنی بر جمع‌آوری رایگان سطل‌های قهوه‌ای استفاده و سطل‌های کمپوست خریداری کنند. وی این اقدام را راهی برای بهبود باغ‌ها، کمک به محیط‌زیست محلی و همچنین کمک به حیات کل سیاره معرفی کرد.

شورای شهر لیدز اخیراً اقداماتی برای کمک به ساکنان در برخورد مسئولانه با زباله‌ها انجام داده است که شامل ارائه طرحی پیشنهادی برای رایگان کردن جمع‌آوری زباله‌های حجیم خانگی، افزایش ظرفیت جمع‌آوری زباله‌ها تا ۲۰ درصد برای کل شهر، افزایش ساعات کاری شرکت‌های پسماند تجاری برای دسترسی به مراکز بازیافت و زباله‌های خانگی، فعالیت مراکز بازیافت و دریافت زباله در طول هفت روز هفته، ارائه طرحی برای تسهیل امور ساکنین برای یافتن شرکت‌های پاکسازی با مجوزهای لازم برای دفع قانونی زباله و مواردی از این قبیل می‌شود. اقدامات پیشنهادی همچنین شامل همکاری با جنبش داوطلبانه جامعه تحت رهبری Litter Free Leeds برای توسعه یک کمپین جامعه‌محور ضد زباله در سطح شهر برای سال ۲۰۲۲ است.

اعضای شورا بر تعهد خود برای کاهش ضایعات و کمک به ساکنان در دفع مسئولانه و قانونی اقلام ناخواسته تأکید دارند و در کنار ارائه پیشنهاد برای افزایش گزینه‌های دفع قانونی زباله‌ها اقداماتی برای ایجاد یک تیم جدید جرایم جدی زیست‌محیطی به کار بسته‌اند تا زمینه‌های بازدارندگی موثرتری را برای کسانی فراهم کنند که مرتکب جرایم زیست‌محیطی سازمان‌یافته می‌شوند. این تیم فعالیت‌هایی را که در حال حاضر انجام می‌گیرد گسترش خواهد داد و ظرفیت تخصصی افزایش‌یافته خود را برای مقابله با جرایم زیست‌محیطی توسط شرکت‌ها، افراد سازمان‌یافته و اقدامات غیرقانونی دفع می‌کند.

درحالی‌که بخش عمده‌ای از زباله‌های خانگی روزانه در لیدز به‌طور قانونی در سطل‌های سیاه، سبز و قهوه‌ای، مراکز بازیافت و بانک‌های زباله گسترده در سراسر شهر جمع‌آوری می‌شود، ارائه این قبیل پیشنهادها می‌تواند توصیه‌های بیشتر و مفیدتری برای ساکنان و مشاغل محلی در راستای دفع قانونی زباله‌ها به شیوه‌ای مسئولانه فراهم می‌کند.

کد خبر 561001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.