حیف است دشت زیبای خوانسار آلوده به پسماند شود

استاندار اصفهان خواستار رسیدگی فوری به مشکل مدیریت پسماند این شهرستان شد و گفت: این موضوع باید در دستور کار جدی شهرداری قرار گیرد زیرا مکان کنونی دفن پسماندها وضعیت نامناسبی دارد و با وزش باد، زباله‌های پلاستیکی در دشت خوانسار به گردش در می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی امروز_ پنجشنبه نوزدهم اسفندماه_ در نشست شورای اداری شهرستان خوانسار، اظهار کرد: روحیه همکاری و مساعدتی که میان همه دستگاه‌های اجرایی استان شکل گرفته زمینه را برای حل مسائل فراهم کرده است اما لازم است که تجلی آن بیشتر باشد، تا جایی که مردم هم آن را ببینند و خودمان باید بیشتر پای آن بایستیم تا مصوبات به نتیجه برسد و رضایتمندی عمومی در استان به وجود بیاید.

وی خواستار توجه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به حل مشکل زمین فرهنگسرای خوانسار شد و افزود: آنچه در جمع‌بندی جز نیازهای شهرستان تعریف می‌شود، باید ملاک عمل فرماندار قرار بگیرد و برای اجرای آن پشتیبانی لازم انجام شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: مدیر کل ارشاد باید برای دریافت ماده ۲۳ زمین واگذار شده، به منظور ساخت فرهنگسرا پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا بتوانیم فرهنگسرا و مجموعه فرهنگی برای مردم شهرستان به یادگار بگذاریم.

مرتضوی خواستار چاره‌اندیشی برای اداراتی شد که در املاک استیجاری فعالیت می‌کنند و تصریح کرد: بعضی دستگاه‌های اداری شهرستان مستأجر هستند و باید اقدامات لازم برای این دستگاه‌ها به ویژه در حوزه فرهنگ انجام شود و زمین مناسبی برای ایجاد فرهنگسرای خوانسار در اختیار قرار بگیرد.

وی در خصوص مشکلات سد باغکل نیز گفت: این سد یکی از محل‌های مناقشه است، مسئولان آب منطقه‌ای برای بررسی این موضوع جلسه‌ای برگزار کنند تا نقاط ضعف، مشکلات و آسیب‌هایی که بر این سد وارد است و راهکارهای قانونی برای حل مشکل مشخص شود، این موضوع باید در دستور جلسه مصوبات ثبت و به عنوان یکی از مسائل شهرستان در معاونت عمرانی استانداری، دنبال شود.

استاندار اصفهان سومین مشکل شهرستان خوانسار را پسماند معرفی کرد و ادامه داد: در بازدیدی امروز از محل دفن زباله، با شرایط نامساعدی رو به رو شدیم و برخی از اهالی نیز خواستار رسیدگی به این موضوع بودند، به گفته مسئولان شهرستان برای حل این مشکل با مجموعه شهرستان گلپایگان که در همسایگی خوانسار قرار دارد، هماهنگی لازم انجام شده است تا در قالب یک برنامه واحد، جمع‌آوری زباله و پسماند و مدیریت پسماند در محلی که برای این دو شهرستان تعیین شده است، اتفاق بیفتد.

مرتضوی خواستار رسیدگی فوری به مشکل مدیریت پسماند این شهرستان شد و تاکید کرد: این موضوع باید در دستور کار جدی شهرداری قرار گیرد زیرا مکان کنونی دفن پسماندها وضعیت نامناسبی دارد و با وزش باد، زباله‌های پلاستیکی در دشت خوانسار به گردش در می‌آید و حیف است این دشت که نگین زیبای خوانسار به شمار می‌آید، آلوده به پسماند شود.

وی از شهرداری خواست طی یک ماه آینده وضع کنونی را ساماندهی کند و اظهار کرد: موضوع دیگری که باید پیگیری شود، سهمیه آرد خوانسار است که از قرار معلوم بر مبنای جمعیت کنونی و ساکن محاسبه شده در حالی که جمعیت شهرستان خوانسار بسیار سیال است و بعضی از روزها تا ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار نفر هم افزایش پیدا می‌کند، در طول تابستان گفته می‌شود که به طور متوسط ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر در این شهرستان ساکن هستند، بنابراین به نظر می‌رسد نیاز است برخی مراکز پخت نان شهرستان تقویت و سهمیه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود تا مشکل کمبود آرد نداشته باشیم.

استاندار اصفهان در ادامه خواستار ارتباط بی واسطه با مردم در شهرستان شد و ادامه داد: مدیران کل استان جلسات و ملاقات‌های مردمی را برگزار می‌کنند، بر اساس گزارش‌هایی که ارائه شده، روند برگزاری این جلسات رو به افزایش است و انتظار می‌رود درب ادارات و اتاق رؤسای دستگاه‌ها، فرماندار و شهردار در شهرستان نیز به روی مردم باز باشد و مسئولان ارتباط مستمر، بی‌واسطه و تقویت شده‌ای با مردم داشته باشند.

مرتضوی به فرماندار نیز توصیه کرد نظارت جدی بر بازار شب عید را در دستور کار ستاد تنظیم بازار شهرستان قرار دهد و گفت: سعی شده است در استان با کمک مجموعه دستگاه‌های اجرایی، ذخیره‌هایی تعریف و پشتیبانی‌هایی انجام شود و نظارت‌های میدانی بر بازار نیز تعریف شده است و در خوانسار نیز باید این نظارت‌ها به شکل جدی در دستور کار باشد و از این موضوع غفلت نشود.

وی با اشاره به پیگیری مصوبات سفر با محوریت فرماندار شهرستان و برگزاری آن در دفتر استانداری، افزود: همه دستگاه‌ها اجرای مصوبات را به شکل ویژه در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سفرهای نوروزی امسال افزایش پیدا کند، گفت: هر شهرستان قبل از شروع سفرها، هماهنگی‌های لازم را داشته باشد و مراقبت‌های مورد نیاز را انجام دهد.

کد خبر 560907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.