چلسی و آبراموویچ در آرزوی برجام روسی

تحریم‌های اعلام شده بر روسیه و مردمان این کشور در انگلستان موجب شده تا کار باشگاه چلسی و مالک روسی این تیم بسیار دشوار شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، جنگ روسیه و اوکراین همچنان ادامه دارد و کشورهایی اروپایی برای تحت فشار قرار دادن ولادیمیر پوتین و کشور روسیه دست به تحریم‌های زیادی زده‌اند. این تحریم‌ها نه فقط در حوزه‌های سیاسی و نظامی بوده بلکه وارد فازهای فرهنگی و حتی ورزشی نیز شده است.

یکی از بازیگران با نفوذ روس در عرصه‌های جهانی یعنی رومن آبراموویچ، با تحریم‌های شدیدی مواجه شده است. دارایی‌های این میلیاردر روس در بریتانیا مسدود شده و در حال حاضر به او اجازه هیچ‌گونه نقل و انتقال مالی داده نمی‌شود. آبراموویچ که مالک باشگاه چلسی نیز محسوب می‌شود، پس از تحریم‌هایی که در ابتدا علیه روسیه وضع شد تصمیم به فروش باشگاه خود گرفت اما حالا همه چیز برای او به بن بست خورده است.

در سال ۲۰۰۳ آبراموویچ مالکیت باشگاه چلسی را برعهده گرفت و از آن زمان موفقیت‌های بزرگی را با این تیم به دست آورد. برخی از بهترین بازیکنان جهان به لطف منابع مالی عظیمی که آبراموویچ به باشگاه خود تزریق کرد، به این تیم آمدند و طرفداران این باشگاه که با مالک روس به قهرمانی‌ها و افتخارات زیادی دست پیدا کردند، هیچگاه حتی کابوس تحریم‌های سنگین را علیه باشگاه خود تصور نمی‌کردند.

باشگاه چلسی در حال حاضر تنها تحت شرایط ویژه‌ای قادر است در بازی‌های مختلف انگلستان شرکت کند، اما تمامی منابع درآمدی این باشگاه قطع شده است. طبق قوانین، انتقال مالک و فروش باشگاه چلسی در حال حاضر برای مالک روس غیرممکن است و حتی امکان کسب درآمد از طریق بلیط فروشی یا موارد مشابه نیز وجود ندارد.

در حال حاضر تنها دارندگان بلیط فصلی مجاز به حضور در مسابقات خانگی چلسی در آینده خواهند بود. سقف هزینه‌های باشگاه چلسی به شدت کاهش خواهد یافت و با توجه به برگزاری بازی بین این تیم و لیل در لیگ قهرمانان اروپا، شاگردان توخل و مسئولین باشگاه روزهای سختی را در پیش دارند.

چلسی همچنین تا آینده‌ای نامشخص نمی‌تواند قرارداد هیچکدام از بازیکنان خود را تمدید کند و امکان جذب بازیکن جدید نیز وجود ندارد. این در حالی است که قرارداد سزار آزپیلیکوئتا، آندریاس کریستنسن و آنتونیو رودیگر در انتهای این فصل به پایان می‌رسد.

به گفته دولت بریتانیا، ثروت خالص رومن آبراموویچ در حدود ۹.۴ میلیارد پوند است. او یکی از معدود الیگارشی های دهه ۱۹۹۰ است که در دوران پوتین جایگاه خود را حفظ کرده و امیدوار است تا بتواند هر چه سریع‌تر از شر تحریم‌های اعمال شده بر باشگاهش خلاص شود. تحریم‌هایی که نه فقط بر مالک روس، بلکه بر روی آبی‌های لندن و هواداران این تیم نیز اثر می‌گذارد.

کد خبر 560901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.