تمهیدات ترافیکی شهرداری اصفهان برای روزهای پایانی سال

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از تمهیدات ترافیکی شهرداری اصفهان برای روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: در صدد هستیم نسبت به توسعه حمل‌ونقل ترکیبی و استفاده از ظرفیت‌های خط مترو و ناوگان اتوبوسرانی جهت تردد شهروندان به مرکز شهر استفاده کنیم.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در روزهای پایانی سال با بازگشت سفرهای شهری به قبل از شرایط کرونایی، معابر مرکزی و مراکز تجاری شهر با حجم گسترده‌ای از خودروهای شخصی مواجه شده است که باعث افزایش ترافیک و اختلال در روند عبور و مرور شهروندان می‌شود.

وی تصریح کرد: برای رهایی از شلوغی ترافیک، به شهروندان توصیه می‌شود تا حد امکان برای انجام سفرهای درون‌شهری خود از مترو به عنوان یک وسیله حمل‌ونقلی پاک، ایمن و ارزان استفاده کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: جهت رفاه حال شهروندان و تشویق آنها به استفاده از حمل‌ونقل همگانی به جای خودروی شخصی، ساعت فعالیت مترو تا ۲۲ شب و ساعت فعالیت خطوط اتوبوسرانی در معابر مرکزی شهر تا ساعت ۲۲:۳۰ افزایش یافته است.

وی با توصیف ظرفیت‌های متروی اصفهان برای شرایط ویژه ترافیکی، گفت: با توجه به ضرورت سرویس‌دهی مطلوب به شهروندان مدت زمان انتظار مسافران از ۱۵ دقیقه به ۱۱ دقیقه کاهش یافته است که در آینده نیز این زمان تقلیل خواهد یافت.

حق‌شناس با بیان اینکه با توجه به تعطیلی رسمی روزهای بیستم و بیست‌وهفتم اسفندماه، مترو برخلاف دیگر ایام سال به شهروندان سرویس‌دهی خواهد کرد، گفت: شهروندانی که منازل آنها نزدیک ایستگاه‌های مترو است، می‌توانند به صورت مستقیم از آن استفاده کنند و سایر شهروندان نیز می‌توانند با اتوبوس به پایانه‌های ابتدایی یا ایستگاه مترو سفر کنند یا خودروی خود را در نزدیکی این ایستگاه‌ها پارک کنند و ادامه سفر خود را با مترو انجام دهند.

وی با اشاره به ضرورت تغییر رویکرد شهروندان در استفاده از خودروی شخصی در ایام ویژه به‌خصوص آخرین روزهای اسفندماه، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرای طرح محدوده زوج و فرد تا بیست‌ونهم اسفندماه تمدید شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر مشارکت همکاری و همیاری شهروندان و میهمانان در امر ترافیک، گفت: با توجه به توجه نکردن به قوانین توسط برخی از رانندگان و ایجاد مشکلات برای شهر و شهروندان در روزهای پایانی سال، تمام خودروهای ثبت تخلف متحرک در سطح شبکه معابر مرکزی شهر مستقر و با همکاری پلیس راهور اعمال قانون برای خودروهای متخلف انجام خواهد شد.

وی با اعلام آمادگی تمام ظرفیت ترافیکی شهر جهت خدمت‌رسانی به شهروندان و میهمانان نوروزی، گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، امسال با افزایش حجم مسافر در اصفهان مواجه هستیم و در این زمینه آماده‌سازی پارکینگ‌های عمومی، تعویض، ترمیم، بهسازی و نوسازی تابلوهای ترافیکی، خط‌کشی‌های ترافیکی، آشکارسازی گذرگاه‌های عابر پیاده، اصلاح زمان‌بندی بیش از ۴۰ تقاطع اصلی در ورودی‌ها و مرکز شهر جهت تطابق با افزایش حجم ترافیک، آماده‌سازی ناوگان اتوبوسرانی و برنامه‌ریزی جهت سرویس‌دهی در نقاط پر مسافر و همچنین ایجاد کیوسک‌های تاکسیرانی در نقاط مهم گردشگری و همچنین بهره‌برداری از تمام ظرفیت پایانه‌های مسافربری با هدف ارتقای خدمات حمل‌ونقل در دستور کار قرار گرفته و اجرا شده است.

حق‌شناس با اشاره به اهمیت و جایگاه اطلاع‌رسانی در مدیریت ترافیک، گفت: با هماهنگی‌های به‌عمل آمده با اداره کل روابط عمومی شهرداری اصفهان سعی بر آن داریم تا نسبت به توسعه حمل‌ونقل ترکیبی و استفاده از ظرفیت‌های خط مترو و ناوگان اتوبوسرانی جهت تردد شهروندان به مرکز شهر استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که در صدد هستیم مباحث گردشگری را به صورت تورهای درون‌شهری فعال کنیم، زیرا از این طریق حجم بالایی از مخاطرات ترافیکی کاهش خواهد یافت، اظهار امیدواری کرد: در ایام پایانی سال با ارائه خدمات مطلوب گام‌های مؤثری در جهت رفاه حال شهروندان برداریم.

کد خبر 560741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.