کاشت نهال احترام به محیط زیست است

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه کاشت نهال در روز درختکاری فرهنگ همیشه سبزی است که نشان‌دهنده احترام به محیط زیست است، گفت: درختان آینده محیط فرزندان ما و فرزندان آینده و مهمتر از آن زمین را تضمین خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی نژاد امروز _چهارشنبه هجدهم اسفندماه_ در ویژه برنامه درختکاری با بیان این مطلب که درخت نماد سرزندگی و شادابی است، اظهار کرد: اهمیت و سلامت این کره خاکی بر هیچکس پوشیده نیست و برای اینکه هوای سالم و طبیعت زیبایی داشته باشیم وظیفه هر انسانی است که در این راستا از هیچ کمکی دریغ نکرده و از درختان که جزئی از میراث و منابع طبیعی محسوب می‌شوند به خوبی نگهداری کنیم.

وی افزود: هر فرد می‌تواند با کاشت نهال در خاک، گامی مثبت در جهت سبز نگهداشتن حیات بردارد تا این باور روز درختکاری، روز تفکر سبز را نسل به نسل منتقل کنیم.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: با صنعتی شدن جوامع باید به سمت تدابیر حفظ هوای پاک رفت، زیرا وضعیت فعلی هوای شهرها به ویژه برای گروه‌های حساس ناسالم بوده و باید نسبت به این زنگ هشدار، هوشیار باشیم.

صیرفی نژاد ادامه داد: کاشت نهال در روز درختکاری فرهنگ همیشه سبزی است که نشاندهنده احترام به محیط زیست می‌باشد و درختان آینده محیط فرزندان ما و فرزندان آن‌ها و مهم‌تر از آن زمین را تضمین خواهند کرد.

کودکان منطقه ۲ نقاشی آرزوهای خود را به درختان آویزان کردند

وی گفت: دور از انصاف نیست که بگوییم، روز درختکاری مهمترین و زیباترین روز زمین است به همین مناسبت این منطقه نیز همگام با سایر مناطق تلاش مضاعفی را در خصوص تکریم شهر ریشه‌دار، تکریم درختان کهنسال و درخت بانی به جای درختکاری انجام داد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان افزود: یکی از بهترین راه‌های فرهنگ سازی کاشت درختان تشویق نسل آینده ساز به انجام این فرهنگ است و کودکان و نوجوانان با کشیدن نقاشی و آویزان کردن شعارهای مناسب این روز به درختان نه تنها فرهنگ درختکاری را در گوشه‌ای از ذهن خود نهادینه می‌کنند، بلکه توجه بزرگترها را نیز جلب می‌کنند.

صیرفی نژاد اضافه کرد: هر کدام از متولیان این شهر، با توجه به اهمیت حفظ هوای پاک برای آیندگان، باید برحسب وظیفه خود در زمینه ترویج فرهنگ هوای پاک و ارتقای آن تأثیر گذار باشند.

وی خاطرنشان کرد: تشویق کودک به کاشت درخت، خود دعوت به یک همکاری برای رسیدن به هدفی مشترک است، یعنی کودکان بتوانند در انجام یک کار دسته جمعی با دیگران شریک شوند و نقشی را به عهده بگیرند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: لازمه همکاری این است که کودکان بدانند همه برای یک هدف مشترک باید تلاش کنند و برای انجام درست نقش خود باید صبور باشند و به دیگران احترام بگذارند.

به گزارش ایمنا، امروز در ویژه برنامه درختکاری در همین راستا سعی بر آن شد که به صورت نمادین تعدادی نهال توسط کودکان کاشته شود، البته در پایان شعارهایی به انتخاب کودکان به درختان آویزان شد و به بهترین شعار به رسم یادبود هدایایی اهدا شد.

کد خبر 560705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.